آیت الله نور مفیدی در همایش ملی شوراها:مردم شما را انتخاب کردند پس متعهد به حق الناس هستید

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان همایش استانی روز ملی شوراها امروز با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در گلستان دکتر صادقلو استاندار مروتی و ربیعی معاونین استاندار و چراغعلی مدیر کل امور شهری و شوراها و مدیران کل دستگاههای اجرایی وفرمانداران وبخشداران و روسای شوراهای اسلامی سراسر استان در سالن اجتماعا ت استانداری برگزار گردید.

در این همایش باشکوه حضرت آیت الله نورمفیدی طی سخنان مبسوطی به همین مناست بیانات مهمی را ایراد نمودند .

نمانیده ولی فقیه در استان گلستان ابتدا میلاد امام جواد(ع) جوانترین امام را به همه مسلمان تبریک عرض نمود آرزو نمود که امسال برای همه مبار ک

باشد.

وی سپس در باره اهمیت شورا گفت : هریک از دوستان در بعد استانی از شورا صحبت کردند و بنده می خواهم از بعد دیگری نظر بیاندازم که خیلی اساسی است .و اینکه در دنیا شعار دمکراسی را خیلی می شنویم و غرب از افتخارات خود می داند ولی حق حاکمیت مال مردم است و این از متن قرآن است در نگاه معارف اسلامی شور ومشورت انسان را از خطر مصون و محفوظ نگه میدارد .

امام جمعه گرگان سپس در ادامه افزود : خداوند به پیامبر می گوید مشورت کن منظور امور شخصی پیامبر نیست بلکه مسائل عمومی جامعه است آنچه که مربوط به عموم مردم است .

آیت الله نورمفیدی سپس در باره نقش مردم در جامعه بیان نمود: برداشت از آموزه های دینی این است که مردم نظر بدهند و در امور کلی شهر واستان و حق مردم است از نظر قرآن .

وی سپس به اعضای شوراها گفت : مردم این حق را به شورا دادند پس شما امین مردم هستید و مردم شما را انتخاب کردند پس شما متعهد به یک حق الناس هستید.و شما را انتخاب کرده اند بعنوان حق الناس شورا امین مردم است برای این امین قرار دادند که بخش و شهر که به بهترین شکل اداره شود.

نمانیده ولی فقیه در استان گلستان سپس در باره حق مردم را بر شوراها بیان داشت : شما باید برای مردم چکار کنید شما تمام هم و غم خود را بگذارید و شهر را آباد کنید و مردم برای این شما را انتخاب کردند.

وی ضمن هشدار به حاضرین در همایش بیان نمود : توجه به منافع شخصی حرام است و خیانت در امانت است وی سپس با اشاره به سخنان پیامبر اکرم بیان نمود: پیامبر می فرماید: دوجا مردم راامتحان کنید وقتی حرف می زند دروغ نمی گویند و اگر امینش قرار دادید خیانت نکند.نگاه ما به شورا اگراین نگاه باشد زمین تا آسمان فرق می کند .

وی سپس با بیان حدیثی دیگر از پیامبر اکرم گفت : اگر کسی را امین کنید و چیزی رابه او بسپارید و او درست عمل نکند و مرگ به سراغش بیاید بر دین من نمرده و در روز قیامت خدا بر او خشمگین می شود.

وی سپس اهم وظائف شوراها را نام برد و گفت : اهم وظائف شوراها مدیریت علمی و کار شناسانه است و انجام ندادن کارهای غیر موجه بهره گیری از تجربه گذشتگان نقد دلسوزانه و کارشناسان و اینکه خودتان خودتان رانقد کنید .

آیت الله نورمفیدی سپس در باره معیارهای شهرهای اسلامی بیان نمود: شهر اسلامی این است که داخل شهر مسلمانان باید نظافت باشد شهر اسلامی باید زیبا باشد و شهر اسلامی نظم داشته باشد و در ساخت و سازها ومعماریها باید معیارهای اصیل را حفظ کنیم .

امام جمعه گرگان سپس در باره شخصیت استاندار بیان نمود: ما استاندار را تقویت می کنیم و او را قبول داریم و کمک می کنیم

وی سپس از اهم کارهای استان بیان داشت: جزیره آشوراده کلید توسعه استان است و ما چندتا کار بزرگ داریم که یکی جزیره آشوراده و منطقه آزاد و پتروشیمی می باشد که برای کلیت نظام مفید می باشد و دیوار دفاعی گرگان اگراحیا شود جنبه بین المللی دارد و اگر می خواهیم استان تکان بخورد همه نمایندگان و مدیران اجرائی در خدمت استاندار بروید دنبال کار بزرگ.

نمانیده ولی فقیه در استان گلستان در خاتمه گفت: ما نمی گوییم منافع شخصی نباشد اگر منافع شخصی ۲۰درصد باشد ۸۰درصد دیگر برای مردم باشد که اگر این باشد امید به نجات است .
IMG_7230
IMG_7211
IMG_7235

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۷ ب.ظ

دیدگاه