مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:طرح ملی نوروزگاه در دو شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن برگزار می شود.

البرز گلستان/ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، در نشست خبری طرح ملی نوروزگاه استان گلستان گفت: به منظور احیای رسوم و سنن و آداب فراموش شده و کمتر پرداخته شده استان، طرح ملی نوروزگاه در دو شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان ثابت کرده میزبان خوبی برای مردم ایران در ایام نوروز است، افزود: این طرح به منظور برجسته نمودن شهرستان های گنبد کاووس و بندرترکمن در کنار سایر شهرستان ها در برگزاری آئین های نوروزی و بهره مندی از ظرفیت و توان آن برگزار می شود.

کریمی تصریح کرد: آمادگی میراث فرهنگی استان برای شهرستان های دیگر استان که توانایی برگزاری طرح ملی نوروزگاه را داشته باشند، وجود دارد.

وی ادامه داد: طرح ملی نوروزگاه در شهرستان گنبدکاووس در جوار برج جهانی قابوس با برپایی یکصد غرفه نمایشگاهی، اجراهای موسیقی و آئینی، آذری، سیستانی و برپایی آلاچیق برگزار می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در شهرستان بندرترکمن نیز طرح ملی نوروزگاه کنار ساحل دریا با برپایی ۴۰ غرفه صنایع دستی، لوازم نوروز، اجرای برنامه های آئینی، آلاچیق ترکمن، نوروز خوانی، خیمه شب بازی و تئاتر خیابانی برگزار می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۹۵۰ هزار گردشگر از بندرترکمن بازدید و اقامت کردند و برج قابوس نیز بیشترین آمار گردشگر خارجی را داشت.

کریمی با بیان اینکه گلستان ثابت کرده که میزبان خوبی برای گردشگران ومردم ایران زمین درنوروز است، اظهار امیدواری کرد: امسال نیز میزبان خوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی باشیم و با تامین رضایت سازمان مرکزی ، مسئولیت های سنگین تری را نیزدر آینده برعهده بگیریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه