نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:اگر برجام بخواهدبا قدرت به انجام برسد باید مجلس خبرگان و شورای اسلامی قوی داشته باشیم .

البرز گلستان/نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا راهبردهای زیادی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته و در نهایت نیز با راهبرد تعامل به دنبال نفوذ و شکستن مقاومت ملت ایران است.
 حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن ضمن تبریک بهار آزادی و پیروزی درخشان انقلاب اسلامی ایران گفت: بقا و پایداری انقلاب اسلامی نیازمند الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در این بین تاریخ نگری یکی از مهم ترین مسائل است.
وی با بیان اینکه تاریخ پر فراز و نشیبی پیش روی ماست و باید از آن درس بگیریم، افزود: در دوره های گذشته ملت ها و امت هایی درخشیدند و به قدرت رسیدند و حکومتی را تشکیل دادند اما پس از مدتی زمینه افول و نزول آنها فراهم شد و قدرت آنان زائل گشت  و امروز تنها اسمی از آنان در تاریخ به جا مانده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تبعیت از حضرت موسی بن عمران (ع) موجب پیروزی قوم بنی اسرائیل شده بود، یادآور شد: با آنکه بنی اسرائیل در انقلاب خود به پیروزی رسید و رژیم طاغوتی فرعون را سرنگون کرد اما دیری نپایید که این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شد و همین جریان، انقلاب را به سقوط کشاند.
وی با تأکید براینکه نفود موجب به انحراف کشیده شدن انقلاب پیامبر اعظم (ص) شد، خاطرنشان کرد: انقلاب پیامبر اعظم (ص) به رهبری آن شخصیت الهی مسیر سختی را طی کرد و به پیروزی  رسید، اما پس از چندی به انحراف کشیده شد و در دوران بنی امیه و بنی عباس به شکل حکومت سلطنتی طاغوتی موروثی درآمد.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به انقلاب شوروی هم اشاره کرد و گفت: انقلاب شوروی در سال ۱۹۱۷ پابه عرصه وجود گذاشت و توانست در عرصه های زیادی مانند آفریقا، آمریکای جنوبی، غرب آسیا و … نفوذ پیدا کند و به دستاوردهای زیادی برسد اما پس از چند سال از هم پاشید و ما امروز با کشور روسیه مواجهیم که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است.
وی تصریح کرد: ملت ما هم پس از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با صدها و هزاران توطئه و دسیسه مواجه بوده و توانسته همه خطرات را از سرش رد کند، امروز یکی از مهم ترین ضروریات ما بازخوانی اینست که در گذشته چه بوده ایم و امروز چه هستیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ذلت دیروز و عزت امروز ما تصادفی و جبری نیست، اظهار کرد: عده ای معتقدند تحولات اجتماعی تصادفی است و هر امت و قومی تاریخی دارند و پس از آنکه تاریخ شان تمام شد از صحنه خارج می شوند، عده ای دیگر هم معتقدند تحولات اجتماعی جبری است و انسان ها در این مسیر اختیار و اراده ای از خود ندارند، عده ای هم اعتقاد دارند که تحولات تاریخی قانونمند است و قرآن هم معتقد به این مسئله است.
وی گفت: بخشی از قرآن کریم ارجاع به تاریخ است و می فرماید که ببینید دیگران چه اشتباهی کردند و انقلاب خود را از دست دادند، پس شما این اشتباهات را تکرار نکنید. بنابراین اگر تحولات تاریخی جبری یا تصادفی است پس ارجاع قرآن کرم به تاریخ چه معنایی می تواند داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: خداوند بنا ندارد نعمتی را که به ملتی عنایت کرده، بگیرد تا زمانی که خودشان زمینه زوال آن را فراهم نکنند.  اگر ملتی یادش برود که برای چه قیام و انقلاب کرده، سقوط می کند و از بین می رود.
وی به انقلاب شوروی هم اشاره کرد و اعتماد کردن به آمریکا و نشستن در پای میز مذاکره و تعامل را عامل اصلی سقوط آن برشمرد و گفت: برخی از راهبران این کشور به تئوری همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا رسیده بودند و آمریکا هم به شدت از این تفکر استقبال کرد چراکه هدف آمریکا این بود که انقلاب شوروی را از درون نابود کند. تغییر محاسبات شوروی؛ اینکه گرگ و شیطان را نشناخت و اینکه اگر سیاسیون یک کشور ماهیت آمریکا را نشناسند، رودست می خورند. غفلت از نقش آمریکا در تغییر افکارعمومی که همان استحاله انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسئله نفوذ اشاره و تصریح کرد: نباید اجازه استحاله انقلاب و نظام را به دشمن بدهیم، در زمان پیامبر اعظم (ص) نیز آن انقلاب عظیم بواسطه نفوذ منحرف شد و دشمنان نیز درصدد هستند با نفوذ در بین ملت مسلمان، فتنه انگیزی کنند.عده ای در سال ۸۸ برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از شال سبز و با تکیه بر مقدسات استفاده کردند.
وی گفت: ما تجربه انقلاب حضرت نوح (ع) و موسی (ع) و پیامبر اعظم (ص) و انقلاب شوروی را در مقابل خود داریم، اگر اشتباه کنیم تاریخ درباره ما چه خواهد گفت. در کشور ما باید جریان غرب گرا را از مسئله هسته ای جدا کنیم. آمریکا همان نقشه ای که برای شوروی کشیده برای جمهوری اسلامی ایران هم دنبال می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست در منطقه جای قدرت شوروی را به دو برابر بیشتر پٌر کند. انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ پا به عرصه وجود گذاشت و امروز در آمریکای لاتین، آفریقا، جنوب غرب آسیا، یمن، فلسطین، عراق، مصر، لبنان و … نفوذ معنوی پیدا کرده ایم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به راهبردهای آمریکا برای از بین بردن انقلاب اسلامی بیان کرد: راهبرد نخست تهدید نظامی بود که نتوانستند کاری از پیش ببرند، راهبرد دوم نیز نیمه سخت و یا همان آشوب بود که بازهم نتوانستند به موفقیت برسند، راهبرد سوم آمریکا در برابر ایران اسلامی تحریم بود که ملت جانانه ایستادند و مقاومت کردند اما راهبرد چهارم مستکبران راهبرد تعامل است.
وی گفت: آمریکا در این راهبرد می گوید بخشی از خواسته های شما را می پذیرم اما هدف آنها فقط مسئله هسته ای نیست بلکه آمریکا به دنبال زیاده خواهی است. آمریکا به دنبال اینست که نفوذ را به همه عرصه ها بکشاند و اگر اشتباه شوروی را مرتکب شویم، کارمان تمام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر وقت امت ها و ملت ها به حرف رهبر خود گوش کرده اند پیروز شدند اما زمانی که غفلت کردند شکست خوردند. رهبرمعظم انقلاب طی چندماه اخیر بیش از ۶۰، ۷۰ بار مسئله نفوذ را مطرح کرده اند، ایشان به بازسازی درونی قدرت و جنگ نرم توجه دارند.
وی با بیان اینکه دو انتخابات بسیار مهم را در پیش روی داریم، افزود: خبرگانی می خواهیم که شرایط را بشناسدو متوجه جریانات غرب گرا باشد. اگر می خواهیم محکم در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستیم  و دولت نیز می خواهد برجام با قدرت به انجام برسد باید مجلس خبرگان و شورای اسلامی قوی داشته باشیم .
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده ای سعی دارند بگویند که در گذشته اشتباه کرده ایم، گفت: فراموش کردن اهداف انقلاب اسلامی، گره زدن قدرت و منافع ملی به غرب و منطقه، تداعی اینکه در گذشته وسیله و هدف اشتباه بوده در جامعه از سوی عده ای غرب گرا و احساس عدم کارآیی در برابر دشمنان و هم چنین عدم توجه به صف بندی ها و صحنه های رقابت؛ انقلاب اسلامی را در معرض خطر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه امروز تمدن اسلامی در برابر تمدن غرب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام تکفیری عربستان، اسلام ناقص اردوغان و شیعه تکفیری و افراطی قرار دارد، امروز ایران اسلامی رهبری جهان اسلام را برعهده دارد بنابراین تکلیف ما نسبت به سایر ملت ها سنگین تر است و باید انقلاب را حفظ کرده و زمینه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را فراهم نماییم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه