حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور:مسجد به عنوان بزرگترین و امن ترین پایگاه تصمیم سازی انقلاب، باید همواره محور برنامه های کلان انقلاب باشد.

البرز گلستان /رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور گفت: برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد، قرآن و هنر برگزار می شود. حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدرضا احمدی، رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور گفت: مسجد به عنوان بزرگترین و امن ترین پایگاه تصمیم سازی انقلاب، باید همواره محور برنامه های کلان انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم ( صلی الله و علیه و آله) مسجد را تنها یک عبادتگاه نمی دانست، افزود: پیامبر اسلام (صلی الله و علیه و آله) مسجد را مرکز تصمیم سازی  و مرکز اجرای برنامه اسلام می دانست و در عمل هم به آن مکان مقدس توجه ویژه داشت. مسجد در آن زمان مرکز قضاوت، سازماندهی و جهاد مقدس علیه مشرکان هم در مکه و هم در مدینه بود.
رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افتخار دارد این پایگاه عظیم که نماد قیام و نهضت مردمی است را محور برنامه های عمومی عید انقلاب قرار دهد.
وی با بیان اینکه دومین محور برنامه های این ایام قرآن است، گفت: قرآن کریم عروه الوثقای الهی است که مسلمین تحت هدایت های آن زندگی می کنند، شیعه و سنی معتقدند که کتاب بزرگ زندگی ساز بشر قرآن است.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی بیان کرد: قرآن کریم، مهم ترین منبع غیبی است که الگوی ستم ستیزی را ارائه کرده و به عدل فراخوانده است.
وی با بیان اینکه قرآن، کتاب انقلاب اسلامی است، افزود: به همین منظور برنامه های شبی با قرآن با حضور قاریان محلی، منطقه ای، کشوری و حتی بین المللی اجرا خواهد شد.
رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم در دهه مبارک فجر در استان هایی که اقوام و مذاهب مختلف در آن  زندگی می کنند، اجرای برنامه های هنری است. این برنامه ها با روح پیام شهیدان، مبارزه علیه ستم، نهضت امام خمینی (رحمه الله) در استان ها تحت عنوان شب شعر انقلاب برگزار می شود و نسل جوان را با حماسه انقلاب اسلامی آشناتر می سازد.
وی  با اشاره به اینکه کارآیی شعارها در بالابردن سطح آگاهی های مردم قابل مشاهده است، بیان کرد: به طور نمونه شعار «زیربار ستم نمی کنم زندگی» این خود باعث می شود که جوانان ظلم ستیز باشند و مرگ بر شاه بگویند و این حماسه انقلاب رقم بخورد.
رییس ستاد مناطق قومی و مذهبی کشور اظهار کرد: نقش شعر بسیار مهم است و اگر نگوییم بی نظیر کم نظیر است و براساس همین اصل، در این استان ها هم اجرای شب شعر انقلاب را هم برنامه ریزی کرده ایم.


نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه