دبیر چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) در گلستان:امیدواریم بتوانیم با برگزاری این یادواره هاجوانان را باایثارگریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا کنیم

دبیر برگزاری یادواره گردان حمزه سید الشهدا ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این یادواره های جوانان را باایثارگریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا کنیم.

البرز گلستان/محمود خطیر، دبیر چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع)  صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: ستاد مرکزی یادواره ۳۱۳ شهید گردان حمزه سیدالشهدا(ع) در استان مازندران مستقر است و امسال این یادواره در شهر گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره بنا بود در ۱۴ آبان برگزار شود اما به دلیل همزمانی با راهپیمایی عظیم اربعین به تعویق افتاده و در روز اول بهمن ۹۴ در مصلی وحدت گرگان برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع)  تصریح کرد: استان گلستان ۳ سردار شهید صادق مکتبی، محمد ملک و داود شیخ هدایتی را به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

خطیر اظهار کرد: گردان حمزه سیدالشهدا(ع) در استان گلستان ۳۰ شهید شناسایی‌شده دارد و درمجموع ۳ استان شمالی ۳۱۳ شهید در این گردان دارند.
به گفته وی، از ۳۰ شهید استان گلستان در گردان حمزه سیدالشهدا (ع) گرگان ۱۴ شهید، علی‌آباد ۴ شهید، گنبدکاووس ۱۱ شهید و کردکوی یک شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، البته این تعداد هنوز قطعی نیست.

وی گفت: این گردان که گردان ویژه و متشکل از رزمندگان ۳ استان شمالی کشور بود ۱۱۲ اسیر نیز داشت که در نبرد تک جزیره به اسارت درآمدند.
وی تصریح کرد: این گردان ۶ هزار و ۷۰۰ نیروی رزمنده داشت که ۷۸ روحانی نیز در بین آنان بودند و ۳ هزار جانباز از آنان به‌جامانده است.

دبیر چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: محوریت این یادواره با شهید صادق مکتبی است و لوگو و تندیس‌های ۱۹ سردار این گردان با لوگوی گردان حمزه در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه این یادواره در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان در سال ۹۵ برگزار می‌شود گفت: پیش از برگزاری این یادواره دیدار با خانواده شهدا و به‌ویژه سرداران شهید در دستور کار است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۱ ب.ظ

دیدگاه