پیشقدم رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان:برای این که تولید ناخالص ملی استان ارتقا داده شود کار سخت در پیش رو داریم

البرز گلستان / همایش توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان امروز با حضور استاندار گلستان پیشقدم رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی دکتر طیبی مدیر کل ورزش و جوانان مهندس نصیبی مشاور امور جوانان استان گلستان در دانشگاه آزاد گرگان برگزار گردید.

مهندس پیشقدم  رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان  در این همایش ابراز داشت : گلستان در سال ۹۲ با حدود ۱۲۹ میلیارد ریال محصول ناخالص داخلی تنها یک و ۲۸ صدم درصد از تولیدات ناخالص داخلی کشور را در اختیار داشته است.

حسین پیشقدم افزود: برای این که تولید ناخالص ملی استان ارتقا داده شود کار سخت در پیش رو داریم

پیشقدم افزود: سرانه محصول ناخالص داخلی در استان به ازای هر نفر حدود ۷۰۰ هزار تومان است که این رقم در کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نشان می دهد شکاف بیشتری در این بخش داریم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت سرانه محصول ناخالص داخلی با نفت استان به قیمت بازار حدود ۱۲۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل رشد ۴۱ درصدی را نشان می دهد.

وی به سهم بخش های مختلف استان اشاره و بیان کرد: از این تعداد سهم بخش خدمات ۵۲ درصد، کشاورزی و ماهی گیری ۲۹ درصد، ساختمان ۱۲ درصد و صنعت معدن ۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت گلستان تصریح کرد: نظریه پایه توسعه استان در سال ۸۴ نوشته شده و سال گذشته مباحث جدیدی به آن اضافه شده است که از جمله آن می توان به توسعه کمی و کیفی کشاورزی، تبدیل شدن به یکی از استان های معین در تولید پروتئین کشور و تقویت زیرساخت های گردشگری اشاره کرد.

وی گفت: برای توسعه و ارتقا شاخص های استان از جمله تقویت زیرساخت ها، توسعه فعالیت های صنعتی، توسعه و تجهیز شهرک های صنعتی، توسعه شبکه های ارتباطی، تقویت و تجهیز مراکز آموزش عالی، ساماندهی سواحل استان، تقویت روستاها، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تنوع قومی، ارتقا شاخص توسعه انسانی، تعالی بخشی به شخصیت جوانان با تقویت خانواده و تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی دیده شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۶ ب.ظ

دیدگاه