مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جشن میلاد پیامبر اکرم:وحدت تامین کننده امنیت در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی برای ماست

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در جشن میلاد پیامبر اکرم با موضوع ” وحدت و همدلی”، افزود: موضوع هفته وحدت ریشه در مساله ای دارد که می توانست موضوع اختلافات باشد اما با تدابیر جمهوری اسلامی عکس آن اتفاق افتاد.

وی با بیان این نکته که میلاد حضرت محمد (ص) دو روایت متفاوت دارد، اظهار کرد: یک فرقه می گوید میلاد پیامبر ١٢ ربیع الاول است و روایت فرقه دیگر از آن به تاریخ ١٧ ربیع الاول یاد می کند؛ موضوعی که می توانست دستمایه اختلاف باشد به ابتکار نظام جمهوری اسلامی با نامگذاری هفته وحدت به همدلی اهل تسنن و تشیع تبدیل شد.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، افزود: دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که تنها راه تسلط به دولت اسلامی فروپاشی آن از درون است زیرا تجربه تاریخی به آنها این موضوع را ثابت کرده که با درگیری فیزیکی کاری از پیش نمی برند.

وی به همدلی بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: وقتی ما یکدیگر را دوست بداریم چشمه رحمت خدا به جوش می آید و مورد محبت پروردگار قرار می گیریم محبت ما نسبت به هم، محبت خدارا جلب می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: وحدت در امت اسلامی که در عبارت رسای رهبر فرزانه انقلاب با عبارت “اتحاد اسلامی انسجام ملی” به عنوان یک راهبرد معرفی شده است حیاتی ترین و اساسی ترین ضرورتهاست.

حجت الاسلام فضیلت آثار هفته وحدت را انسجام ملی و اتحاد اسلامی که اقتدار نظام جمهوری را در پی دارد، دانست و تصریح کرد: وحدت تامین کننده امنیت در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی برای ماست.

وی در خاتمه یادآور شد: تاکید مقام معظم انقلاب بر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نیز گویای اهمیت وحدت است که می تواند نتیجه همدلی و همزبانی باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳ ب.ظ

دیدگاه