براری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گلستان در نشست با کانون‌های بازنشستگی استان: امتیازهای حمایتی شاغلان افزایش یافته اما بازنشستگان از این مواهب برخوردار نیستند/ تکلیف بازنشستگان باید از طریق نمایندگان و حذف قوانین ناکارآمد مشخص شود

محمد براری  مدیر صندوق بازنشستگی گلستان نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان که در خانه مهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان بیش از ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته داریم که این میزان در سطح کشور یک میلیون و ۴۷۱ هزار نفر است که ۸۲ درصد بازنشسته، ۱۷ درصد متوفی و یک درصد از کار افتاده هستند.

وی تصریح کرد: حقوق‌بگیران صندوق از نظر جنسیت ۳۲ درصد بانوان و ۶۸ درصد آقایان هستند تعداد حقوق‌بگیران هر سال افزایش پیدا می‌کند و سطح پوشش حمایتی کمتر می‌شود که این مهم یکی از چالش‌های اصلی صندوق بازنشستگی است.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به تضاد آشکار سطح پوشش حمایتی شاغلان و بازنشستگان گفت: امتیازهای حمایتی شاغلان افزایش یافته اما بازنشستگان از این مواهب برخوردار نیستند که تکلیف بازنشستگان باید از طریق نمایندگان و پیگیری قوانین مزاحم و حذف قوانین ناکارآمد مشخص شود.

براری با اشاره به اینکه باید قدرت خرید بازنشستگان افزایش پیدا کند، افزود: کمک رفاهی صندوق‌های بازنشستگی دردی را دوا نمی‌کند باید قوانین مشکل‌دار و مزاحم حذف شود بیش از ۴۵ سال است قانون استخدام کشوری تصویب شده اما هنوز اصلاحات آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سن بازنشستگی در دنیا تغییر کرده است، ابراز کرد: سن بازنشستگی در دنیا ۷۴ سال است و آنها قوانین را با سن امید به زندگی تغییر دادند اما قوانین در کشور ما هنوز تغییر پیدا نکرده است و سن بازنشستگی در ایران ۵۱ سال است.

 براری از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا نسبت به اصلاحات قوانین بازنشستگی در کشور مبادرت کنند و افزود: بازنشستگان افزایش خدمات رفاهی را نمی‌خواهند آنها اجرای قوانین درست و کارآمد را می‌خواهند.

در این جلسه مدیر خانه مهر بازنشستگان گرگان نیز گفت: خانه مهر از سال ۱۳۸۹ افتتاح شد که زمین آن را شهرداری و شورای اسلامی شهر واگذار کردند و هزینه آن را صندوق بازنشستگی کشور تقبل کرد.

گلریز افزود: در سراسر کشور ۵۰ خانه مهر بازنشستگی ساخته شده است و ۱۲ خانه مهر دیگر در حال ساخت است در استان گلستان در شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله در نظر داریم که خانه مهر راه‌اندازی شود که در حال حاضر زمین آن گرفته شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه