رحمتی مدیرعامل آبفا گلستان :عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی و تعویض پمپ چاه ها در دستور کار قرار دارد

البرزگلستان/ به گزارش روابط عمومی  آبفا گلستان محمد هادی رحمتی مدیرعامل آبفا گلستان در جلسه کمیته بحران استان تاکید کرد که با توجه به شرایط بحران آبی در سال جاری، تابستان سختی را در سال ۹۵ در پیش رو داریم.
وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات تامین آب شرب برای ایام عید و تابستان سال آینده گفت: مدیریت صحیح شرایط باعث خواهد شد که ایام نوروز و تابستان ۹۵ را استان بدون مشکلی در خصوص تامین آب پشت سر بگذارد.
مدیرعامل آبفا گلستان همچنین به عملیات بازسازی چاه های استان اشاره کرد و افزود: عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی و تعویض پمپ چاه ها در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید مجدد برجدی بودن بحران آب، تصریح کرد: توجه شهروندان گلستانی به مدیریت مصرف و صرفه‎جویی از راهکارهای موثر در کاهش مشکلات خشکسالی و بحران آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی در استان است.
معاون بهره برداری شرکت آبفا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع تامین ،تنگناها و اقدامات انجام شده حوزه بهره برداری برای گذر از بحران کم آبی بیان کرد و از مدیران حاضر در نشست خواست تا برنامه های عملیاتی خود را برای تامین آب شرب در ایام عید و تابستان سال آینده جهت اجرا ارائه نمایند.
استان به ظاهر سرسبز، معتدل و پرباران گلستان چند سالی است که در پی کاهش نزولات جوی با بحران کم آبی، خشکسالی و چالش تامین آب برای بخش های مختلف از جمله خانگی و کشاورزی مواجه است.
این کمبودها که با عدم مدیریت مصرف در این دو بخش همراهی می شود هر روز نگرانی از آسیب های کمبود آب را در استان بیشتر کرده و هیولای خشکسالی را بزرگتر می کند.
و اما برای عبور از بحران خشکسالی در گلستان با افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت باید ابتدا صرفه جویی را ملاک اصلی در مدیریت منابع آبی قرار داد و سپس برای جلوگیری از تبدیل زمین های حاصلخیز به دشت های کویری فکر اساسی شود.
گلستان علاوه بر بحث گردشگری بودن با توجه به طبیعت و جغرافیای طبیعی خود ،یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور بویژه در بخش غلات و دانه های روغنی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۰ ب.ظ

دیدگاه