آیت الله نورمفیدی در نماز عید سعید فطر گرگان:فلسفه پرداخت زکات فطریه دستگیری و کمک رسانی به مستمندان و نیازمندان امت است

کدخبر:۶۱۱۳۶

البرزگلستان/آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در نماز عید سعید فطر مصلای شهر گرگان، اظهار کرد: دو عید اسلامی داریم، قربان و فطر است که با اعیاد دیگر ملی و باستانی فرق می کند، عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی است، مسلمانان یک ماه عبادت، نماز خواندن، روزه داری، تلاوت قرآن و راز و نیاز کردند و امروز پاداش و جایزه آنرا از خالق متعال دریافت می کنند.

وی افزود؛ وقتی از خانه خارج شده تا برای ادای نماز به سمت مصلاهای عید می روید به خاطر بیاورید که روزی از قبرها خارج شده و به محضر جل جلاله حاضر می شوید؛ زیرا روز عید فطر شبیه ترین روز به روز قیامت است.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه اساس خلقت انسان بندگی خداوند است، تصریح کرد: ارتباط و بندگی با خداوند کریم اساس سعادت و خوشبختی زندگی انسان در دنیا و آخرت است و توجه به مردم و جامعه نیز بعد از توجه به خداوند قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: همه این آمدن و رفتن ها به سمت مساجد و مصلاها و ادای نمازها و روزه داری ها به معنای این است که ما به دنبال محبت و بندگی خداوند هستیم و در این صورت خداوند نیز از اعمال و کردار ما راضی و خشنود خواهد شد.

وی گفت؛ کسانی که ماه رمضان را با موفقیت پشت سر گذاشته اند سرمست و شادمان از اعمال حسنه خود در این ماه مبارک هستند؛ ولی کسانی که اهل ماه رمضان نبودند روزی می فهمند که چه زیان بزرگی را نصیب خود کرده اند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه فرد مسلمان نمی تواند در قبال وضعیت جوامع اسلامی بی تفاوت باشد، ابراز کرد: امت اسلامی نمی تواند غافل و بی تفاوت از وضعیت سخت و ناراحت کننده مردم یمن، افغانستان، فلسطین و سایر بلاد اسلامی باشد.

وی، ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده اند: اگر کسی صدای یک انسانی را بشنود که کمک می خواهد در حالی که می تواند کم کند مسلمان نیست».

وی خاطرنشانکرد؛ فلسفه پرداخت زکات فطریه نیز در دستگیری و کمک رسانی به مستمندان و نیازمندان امت است و لازم است در قبال افراد ناتوان جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان از خداوند خواست تا ملت های مظلوم اسلامی و غیر اسلامی را از دست ستمگران جهانی نجات بدهد و همچنین به مسئولان توفیق بدهد تا مشکلات معیشتی مردم را رفع کرده تا سفره مردم پررنگ تر شود.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۴:۵۷ ب.ظ

دیدگاه