مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان:اساس‎نامه خانه مطبوعات پشتوانه محکمی برای توسعه حوزه مطبوعات خواهد بود.

البرز گلستان/حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دربرگزاری دومین دوره انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اساس‎نامه خانه مطبوعات پشتوانه محکمی برای توسعه حوزه مطبوعات خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این انتخابات شاهد روی کار آمدن هیئت مدیره‎ای فعال، متعهد، دلسوز، کم‎حاشیه، قانون‎مدار، ولایت‌مدار و کم‎تقاضا به لحاظ مالی از حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

فضیلت با اشاره به اینکه گستره ماموریت و فعالیت‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فراوان است، ابراز داشت: وضعیت اعتباری با وظایف سازمانی هیچ سنخیتی ندارد.

وی افزود: خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی باید با استفاده از ظرفیت‎های عمومی، دولتی و خصوصی بتواند امورات این تشکل را اداره کند و فقط اکتفا به حمایت‎های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته باشد البته ما بستر استفاده از این ظرفیت‎ها را برای خانه مطبوعات فراهم خواهیم کرد تا توسعه مطبوعات رقم بخورد.

خانه مطبوعات گلستان راه ناپیموده زیادی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات استان گلستان در مقایسه با سایر استان‎های هم‌جوار راه ناپیموده زیادی دارد ظرفیت‎هایی فراروی سایر استان‎ها بوده و استان گلستان از این منظر مغفول مانده است.

فضیلت از مقامات ملی خواست تا استان گلستان را با حمایت ویژه نگاه کنند و گفت: این استان از لحاظ استفاده از ظرفیت خصوصی در مقایسه با استان‎های سمنان و مازندران ضعف داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای خودکفایی مطبوعات استان گلستان تلاش شود، بیان داشت: با توجه به تاخیری که در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان صورت گرفت به نوعی یک اتمام حجت همگانی برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالانه مطبوعات استان بود.

کسانی که صلاحیت لازم در توسعه مطبوعات دارند باید منتخب اصحاب رسانه شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: امروز هیچ بهانه‎ای از کسی پذیرفته نیست که اطلاع‎رسانی به اندازه کافی صورت نگرفته است لذا فعالان عرصه مطبوعات با مشارکت حداکثری خودشان می‎توانند قابلیت دفاعی از خانه مطبوعات را افزایش دهند.

فضیلت در خصوص تعدادی از خبرنگاران که از حضور آنها برای رای‎گیری ممانعت شد، اظهار کرد: ما محدود به مقررات هستیم اساس‌نامه خانه مطبوعات تعیین می‎کند که به چه شرایطی پایبند باشیم اگر به بخشی از ضوابط ایرادی وارد است در قالب پیشنهاد می‎توان به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد.

وی بیان داشت: کسانی که برای دومین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان کاندیدا شدند افرادی پایبند به نظام و ولایت‌مدار هستند که در مقام دفاع قرار دارند اما در بحث انتخابات باید بهترین‎ها در نظر گرفته شوند و کسانی که صلاحیت و شرایط عمومی لازم را در راستای توسعه مطبوعات، همدلی و همزبانی، وحدت و انسجام اسلامی برای اقتدار ملی دارند و دغدغه آنها پیگیری مطالبات اصحاب رسانه است انتخاب شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه