رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد :
دریافت 472 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : طی مهر ماه سال جاری تعداد 472 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت شهرستانها اخذ گردیده است .
به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان گفت : از تعداد 475 فقره شکایت مردمی رسیده به ستاد خبری این سازمان ، 397 فقره (84درصد ) مربوط به کالا و 75 فقره (16درصد ) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به انواع نان ، پوشاک ، خودرو و خوار و بار میباشد .
وی افزود : گرانفروشی ، کم فروشی و عدم درج قیمت در صدر عناوین تخلفات میباشد .
طلوعیان با بیان این که ستاد خبري پل ارتباطی مردم با مسئولین و کوتاهترین راه جهت انعکاس و پیگیري مسائل و مشکلات است ، گفت : آمارها نشان میدهد هروقت مردم مسئولین را جهت پیگیري مسائلشان جدي می یابند راحت تر با آنها ارتباط برقرار کرده و مشکلاتشان را به آنها ارجاع میدهند .
وی ادامه داد :.سرعت ، دقت و صحت در پیگیري این مطالبات میتواند این پل ارتباطی را همچنان پابرجا نگهدارد و لازمه این امر علاوه بر تلاش مضاعف پرسنل ، مجهز نمودن واحدهاي بازرسی به امکانات پیشرفته جهت تحقق این امر مهم است .در این راستا ستاد هاي خبري مستقر در ادارات شهرستانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از طریق سامانه 124 بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم در سراسر استان آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی میباشند .
به گفته طلوعیان ، نکته قابل تامل در این خصوص بهره گیري از مشارکت هاي مردمی در شناسایی به موقع سوء استفاده کنندگان اقتصادي و برخورد با متخلفان می باشد، اشخاصی که به قوانین موجود تمکین نکرده و در حق مصرف کنندگان اجحاف می نمایند ، لذا در تحقق این اهداف ، هیچ پایگاه آماري و نیروي کارشناسی نمیتواند بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور عمل نماید که در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی نقاط کشور حضور دارند.
https://alborzegolestan.ir/?p=37976