بهرامی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان:اگر از بخش خصوصی کار و تولید و اشتغال زایی می خواهیم باید جنبشی در مقابله با قاچاق راه بیفتاد

البرز گلستان/در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی که با حضور استاندار گلستان و مدیران اجرائی و مدیر کل کمرگ کشور برگز ار گردید  رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: درشرایط تحریم بیش از ۳۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و به عنوان بخش خصوصی توان این را داریم که صادرات گلستان را به مرز یک میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه برای افزایش میزان صادرات از ۳۵۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار باید بتوانیم از فضاهای صادراتی به درستی استفاده کنیم، گفت: رسیدن به این میزان صادرات تنها یک آرمان و رویا نیست و این موضوع با توجه به ظرفیت استان در زمینه‎های چون صادرات ۱۰ میلیون دلار ید، سهم هفت درصدی صادرات لبنی کشور عراق و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی از جمله محصولات گوجه فرنگی مطرح می‎شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد : امروز آمار ۳۵۰ میلیون دلاری که برای ما یک جشن است از منابع بانکی به یک درصد نرسیده قانون خود بانک‎ها این است که باید ۱۰ درصد در حوزه صادرات سرمایه‎گذاری کنند و این یک نقیصه است و باید متولی اجرای آن مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‎های دولتی سهمی در توسعه صادرات نداشتند ، افزود : اکثر صادرات مربوط به بخش خصوصی است ، یکی از مولفه‎های حائز اهمیت در تولید و صادرات مبحث قاچاق کالا است که کمر تولید کنندگان ما را شکسته و اعلام میکنیم میزان آن ۳ برابر اعلام رسمی است .

بهرامی افزود: بیشتر کالای های قاچاقی که در استان وجود دارد کالای مصرفی است و اگر از بخش خصوصی کار و تولید و اشتغال زایی می خواهیم باید جنبشی در مقابله با قاچاق راه بیفتاد.

وی با اشاره به اینکه کالاهایی که مزیت استان است وارد می شود و توان رقابت را از تولید کنند گان می گیرد ، تصریح کرد : در قانون کلمه ” سایر ” باعث می شود تا برخی وارد کنندگان آن قانون را دور بزنند افراد خاصی کار واردات را انجام می دهند و راقابت پذیری را از بخش خصوصی می گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان به سرمایه‎گذاری در استان اشاره کرد و گفت: ۹۳ هزار نفر در پتروشیمی سهام دار هستند و برای استان ما آزار دهنده است و باید تکلیف آن مشخص شود .

وی اذعان داشت: بخش خصوصی حیات خلوت هیچ کسی نیست ، بخش دولتی تنها راه نجات اقتصاد ما است باید اعتماد کرد و باید برخی قوانین‎ها را در حمایت از صادرکنندگان درست کنند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۶ ق.ظ

دیدگاه