مهندس پیشقدم رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گلستان : ضرورت ارتقاء درآمد سرانه استان گلستان نیازمند یک برنامه عملیاتی

پیش قدم:در سال۹۱ درآمد  هر گلستانی ۴۱۴۵۷۶ هزار تومان درآمد داشت، در حالیکه این رقم برای درآمد سرانه کشور ۷۰۸۵۵۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان امروز با حضور استاندار و معاونین وی و پیشقدم رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و معاونین وی و مدیران اجرائی استان در سالن اجتماعات  استانداری برگزار گردید.

در ابتدارئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تشریح مصوبات جلسه پیشین تعامل دستگاه های اجرایی را مناسب دانست و افزود: خوشبختانه موافقت نامه های هزینه ای دستگا ها صد در صد انجام شده و بیش از ۵۰ درصد موافقت نامه های عمرانی اجرایی شده است.

حسین پیشقدم با بیان اینکه یکی از دغدغه های استان از ابتدا تا به امروز سرانه محصول ناخالص داخلی بوده است، یادآور شد: تحلیلی از سال ۷۹ تا سال ۹۱ نشان می دهد که درآمد هر گلستانی ۲۹۳هزار تومان کمتر بوده یعنی نیمی از درآمد هر ایرانی بوده است و توجه به کاهش این شکاف از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال۹۱ درآمد  هر گلستانی ۴۱۴۵۷۶ هزار تومان درآمد داشت، در حالیکه این رقم برای درآمد سرانه کشور ۷۰۸۵۵۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به تحلیل پایین بودن در آمد سرآنه از دیدگاه اقتصاد کلان  اظهارکرد: پایین بودن  سرمایه گذاری وحرکت مکانی و مهاجرت بالا به استان، وجود نرخ بیکاری بالا و سهم اشتغال ناقص زمانی استان، توزیع ناعادلانه درآمد و ثروت و پایین بودن بهره وری از مهمترین دلایل پایین بودن درآمد سرانه گلستانی هاست.

مهندس پیش قدم  در ادامه افزود:ارتقا درآمد سرانه برای استان گلستان  ضرورت  است و  به یک برنامه عملیاتی نیازمند می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در باره مزیت پیشرو اظهار داشت : مزیت پیشرو بر اساس مدیریت هوشمند استان مبتنی بر تحلیل و پایه ریزی مجموعه از جهت دهی های هدفمند صورت گیرد و بر رئوسی همچون الگوی اسلامی ـ ایرانی توسعه، اقتصاد مقاومتی، نظریات علمی مرتبط، استراتژی توسعه کشور و استان و سایر اسناد بالادستی شکل گیرد.

IMG_0239

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۶ ب.ظ

دیدگاه