رئیس دانشگاه پیام نورگلستان خبرداد :۱۰هکتار از زمین دانشگاه به عنوان پایلوت درراستای پدافندغیر عامل دراختیار اندیشمندان ودانشمندان

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان مراسم اختتامیه هفته پدافند غیر عامل امروز با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار و قاسم غریب ابادی مدیر کل پدافند غیر عامل خاکی فرماندار گرگان و جمعی از مدیران اجرایی استان و فرمانداران در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار گردید.

دکتر شهریاری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان که بعنوان یکی از دستگاههای برتر استانی در زمینه پدافند غیر عامل اظهار داشت که پدافند دونوع می باشد عامل و غیر عامل در عامل استفاده از جنگ افزار مطرح است ولی در پدافند غیر عامل استفاده از جنگ افزارنیست و بیشتر تهدیدها در بحث سازه های و بخش کشاورزیمی باشد

وی افزود: در غیر عامل دشمن سعی می کند به محصولات استراتژیک ضربه بزند و تهدید کند .

رئس دانشگاه پیام نور سپس در زمینه امنیت غذایی اظهار داشت : در دنیا حدود یک میلیون نفر از گرسنگی رنج می برد و تهدید می شوند و هلند و آمریکا و بلزیک در حال رشد می باشنند.

وی تصریح کرد : در سال ۸۴ الی ۸۷ رشدی در امنیت غذایی نداشته ایم و بلکه کاهش داشته ایم و در دولت جدید در بحث تولیدات و حمایت از تولید کنندگان سرو سامان دادن به واردات بی رویه توانست مثمر ثمر باشد.

دکتر شهریاری با بیان این نکته در بحث بیوتروریسم دشمن اهدافش ضربه اقتصادی و نابود کردن پایه ای اقتصادی کشور یا منطقه می باشد اظهار داشت : در ایران مزارع گندم و برنج به عنوان اساس تغذیه مردم می تواند مورد حملات بیوترورستی قرار گیرد.

وی در ادامه از اهم کارهای انجام شده در دانشگاه پیام نور گلستان  انجام برگزاری جلسات با دانشجویان و اساتید و اشنایی دانشجویان با سازه های امن توزیع بروشور و مسابقه نجات تخم مرغ ( مقاوم سازی )و همچنین تشویق دانشجویان به ۳ پایان نامه دانشجویی در زمینه پدافند غیر عامل بوده است .

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان در خاتمه بیان داشت : این دانشگاه دارای ۱۰هکتار زمین می باشد که به عنوان پایلوت در راستای پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در اختیار  اندیشمندان و پژوهشگران قرار گیرد تا بتوانند بصورت عملی انجام بدهند  و با ورود شرکتهای دانش بنیان مثمر ثمر باشد.

IMG_0221

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۴ ق.ظ

دیدگاه