سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان گلستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به همراه اعضای هیئت دولت در سه ماه آینده به استان گلستان خبر داد.
به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ علی مرگدری در جمع فرمانداران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به سفر اعضای هیئت دولت در سه ماه آینده به استان گلستان، فرمانداران شهرستان‌های مختلف پیشنهادهای خود را درباره این سفر در روزهای آینده اعلام کنند.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان گلستان همچنین با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی ۹۳ در استان گلستان از پنجم مهر ماه، افزود: در این سرشماری ۱۸۰ نفر از نیروهای آموزش دیده به روستاها اعزام می‌شوند و به صورت الکترونیکی و با استفاده از تبلت آمار کشاورزی استان گلستان را تهیه می‌کنند.

مرگدری گفت: دریافت آمار و اطلاعات دقیق سبب برنامه ریزی دقیق می‌شود و هرچه فرآیند آمارگیری درست و صحیح انجام شود به ما و کشاورزان و دامداران بیشتر کمک می‌شود و ما از همه در هر سطحی تقاضا داریم با ماموران آمارگیری همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: آمار سرشماری کشاورزی ارتباطی با یارانه ها و قطع آن از سوی دولت ندارد و این مسائل تنها از سوی برخی سودجویان مطرح می‌شود و کشاورزان به هیچ عنوان نباید به آن توجه کنند و یا دامن بزنند.

مرگدری آمار را مبنای تصمیم گیری در هر سطحی دانست و افزود: همه تمهیدات و اقدامات لازم برای برگزاری دقیق و کامل این سرشماری انجام شده و فرمانداران می توانند مسائل و مشکلات را به ستاد استانی گزارش کنند.

مدیراجرایی سرشماری کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: سرشماری پیش نیاز و بستر خوبی برای توسعه است و با توجه به کشاورزی بودن گلستان٬اجرای دقیق سرشماری لازمه پیشرفت و توسعه اقتصادی گلستان است.

مرگدری گفت: سرشماری عمومی کشاورزی نقش بسیار مهمی در تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی محسوب می‌شود و تاثیر مستقیم بر توسعه و آینده بخش کشاورزی کشور دارد.

همچنین در این جلسه فرمانداران و اعضای اصلی ستاد سرشماری کشاورزی با ارائه آخرین وضعیت سرشماری کشاورزی در حوزه خود به کمبود ها نیز اشاره کردند و از استانداری گلستان خواستند بیش از پیش همکاری لازم را در راستای رفع کمبودها انجام دهد.

سرشماری کشاورزی همزمان با سراسرکشور ، از ۵ مهر ماه آغاز و تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه