مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان: باید در سند آمایش به توسعه همه جانبه استان توجه داشته باشیم

البرز گلستان/مهندس  ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت:بهره‌مندی از شرایط بهتر سرزمینی و بروز شدن در مسیر توسعه استان از اهداف تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمینی است.

وی در ادامه افزود: هدف از آمایش سرزمین، بهره مندی بیشتر از شرایط سرزمینی منطقه است

وی افزود: باید به این موضوع نگاه کلان داشته باشیم زیرا متأسفانه استان گلستان را تنها در موضوع کشاورزی دیدند اما باید به بخش صنعت نیز توجه ویژه داشت و باید سند آمایش استان را براین اساس اصلاح کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: آمارها و وضعیت‌ کنونی استان باید در این سند اصلاح شود و بروزرسانی در این سند آمایش انجام شده و امروز وضعیت ما در تولیدات کشاورزی و صنعت نسبت به سال ۹۲ تغییر کرده است.

وی افزود:بخش صنعت به دلیل تعریف اشتباهی که از کشاورزی وجود داشت در استان مورد توجه قراز نگرفت اما بعد از رفع محرومیت صنعتی گام هایی برداشته که رتبه صنعتی استان در جال حاضر از ۲۱ به جایگاه ۱۸ ارتقاء یافته است.

ربیعی گفت: شرایط اقلیمی استان نیز باید در این سند دیده شود و طرح های جدیدی در راستا توسعه استان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: خلیج گرگان فرصتی برای توسعه استان گلستان محسوب می‌شود و باید در سند آمایش استان این موضوعات را مشخص کرده و به توسعه همه جانبه استان توجه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: این سند آمایش تاکنون دو بار در سال‌های گذشته ارائه شده اما اجرائی نشده و باید مغایرت‌ها و اختلافات در آن مشخص، بررسی و تکمیل شود.

مهندس ربیعی در خاتمه اظهار کرد: همه تلاش ما این است از نقطه نظرات دستگاه‎های اجرایی در سند آمایش استان استفاده کنیم تا بهترین سند را برای افق ۱۴۱۴ استان گلستان داشته باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۹ ب.ظ

دیدگاه