مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان: تعاونی‌های بانوان استان رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

به گزارش سرویس تعاون و کار گروه خبر البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، مهندس  عباسی در جمع اعضای ستاد توسعه تعاون گلستان اظهار داشت: تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۱ تعاونی در استان گلستان ثبت شده که در تعاونی‌های به ثبت رسیده یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۵۷ نفر گلستانی عضو هستند.

وی افزود: همچنین ۵۲ اتحادیه در بخش‌های مختلف در استان گلستان به ثبت رسیده که تنها ۱۸ اتحادیه فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به موقعیت و وضعیت اقلیمی استان تصریح کرد: با توجه به این شرایط گلستان در زمینه ثبت تعاونی ها در بخش دهیاری ها، صیادی و مرزنشینان رتبه سوم کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تعاونی‌های نوع جدید، استان دارای ۱۴ تعاونی در این بخش است، گفت: همچنین استن گلستان در زمینه تعداد تعاونی‌های بانوان رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

به گفته عباسی در زمینه سرمایه تعاونی‌ها، استان با ۲۱ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در جایگاه نهم کشور بوده و بیشترین فعالیت تعاونی‌های ثبت شده گلستان به میزان ۴۹ درصد در زمینه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: به لحاظ تعداد اعضاء گلستان رتبه ۱۳ و به لحاظ اشتغال ایجاد شده در تعاونی به تعداد ۶۵ هزار و ۷۲۵ نفر، نیز در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد.

عباسی یادآور شد: به لحاظ شهرستانی گنبدکاووس با ۲ هزار، گرگان یکهزار و ۹۲۲ و علی آباد با یکهزار و ۵۷ مورد بیشترین تعاونی های ثبت شده را دارند و کمترین تعاونی با ۲۰۹ مورد در مراوه‌تپه به ثبت رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به لحاظ تعداد اعضا گرگان با ۳۵۸ هزار و ۸۳۰ نفر بیشترین تعداد و گالیکش با ۵ هزار و ۱۱۹ نفر کمترین عضو را دارد.

عباسی اظهار کرد: در زمینه سرمایه ثبتی گرگان و رامیان به ترتیب بیشترین و کمترین میزان را در اختیار دارند و در زمینه ایجاد اشتغال نیز گرگان با ۱۵ هزار و ۵۹۲ نفر و گالیکش با یکهزار و ۱۱۷ نفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین میزان اشتغال را دارند.

وی همچنین گفت: تعاونی‌های کشاورزی با ۵ هزار و ۳۵۰ مورد و تعاونی های نوع جدید با ۱۱ واحد بیشترین و کمترین تعداد هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در زمینه عضویت نیز کشاورزی با ۸۹۸ هزار و ۳۵۷ عضو و معدنی با یکهزار و ۳۱۸ نفر بیشترین و کمترین تعداد اعضا را دارند و در خصوص ایجاد اشتغال تعاونی‌های کشاورزی با ۲۳ هزار و ۳۳۳ نفر و نوع جدید با ۵۰ نفر در رده های اول و اخر قرار دارند.

عباسی در خصوص وضعیت تعاونی های مسکن گفت: در استان گلستان ۵ هزار و ۱۹۴ واحد اجرایی شده که تاکنون دو هزار و ۶۷۱ واحد تحویل شده است و دو هزار و ۵۲۳مورد نیز آماده افتتاح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تعداد تعاونی‌های مرزنشین در استان گلستان را ۱۲ مورد اعلام کرد که ۱۸۲ هزار و ۳۵۴نفر عضو دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸ ق.ظ

دیدگاه