مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبرداد:با شیوع کروناحمل و نقل مسافر در گلستان امسال ۴۹ درصد نسبت به پارسال کاهش داشت

با شیوع کرونا:حمل و نقل مسافر در گلستان امسال ۴۹ درصد نسبت به پارسال کاهش داشت
البرز گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسافرت هم استانی ها با ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: با شیوع این ویروس آمار مسافران از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی ۴۹ درصد نسبت به این مدت در ۹۸ کمتر بود.
مهدی میقانی روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع افزود: در این مدت ۹ هزار و ۵۱۴ سفر انجام شد که در این زمینه هم ۲۹ درصد کاهش داشتیم.
به گفته وی، استان گلستان دارای ۱۵۰۱ ناوگان مسافربری شامل ۲۱۲ اتوبوس،۵۸۶ مینی بوس و ۷۰۳ سواری و ۳۲۲۱ راننده بخش مسافر به استناد کارتهای هوشمند صادره فعال می باشد.
میقانی از جمله اقدامات حمل ونقل مسافر استان را در سال۹۸، توسعه و نوسازی ناوگان مسافربری به تعداد۲دستگاه اتوبوس و ۳۶ دستگاه سواری با اشتغالزایی بیش از۴۰ نفر، تاسیس و بهره برداری ازیک شرکت مسافربری با اشتغال قریب به ۵ نفر و انعقاد قرارداد عاملیت با صندوق کارآفرینی و امید استان جهت توسعه و نوسازی ناوگان از محل کمکهای فنی و اعتباری سازمان برنامه و بودجه استان به میزان حداقل۴۰ دستگاه سواری کرایه عمومی بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: راه انداری سیستم فروش یکپارچه بلیت در پایانه مسافربری گرگان با هدف حذف دلالان و جارچیان در محیط پایانه جهت حفظ حقوق مسافرین هم از دیگر کارها در سال گذشته بود.

اداره روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه