مدیر کل استاندارد گلستان در همایش روز جهانی استاندارد:نقش سازمان استاندارد در تحول سایر حوزه‎ها بسیار مهم است

به گزارش گروه اقتصاد وصنعت گروه خبر البرز گلستان  مراسم گرامیداشت روز جهانی استانداردامروز در گرگان تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار نمایندگان مجلس جمعی مدیران اجرائی استان و فرمانی مدیر کل استاندارد برگزار گردید.

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد در این همایش در ابتدا اظهار کرد: طرح بازرسی ادواری از مخازن سی ان جی از خودروها انجام گرفت که جزو وظایف اصلی سازمان استاندارد نبود اما به دلیل اینکه با ایمنی و سلامت مردم سروکار داشت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ۹۱۵ مخزن سی ان جی در تاکسی‎ها و خودروهای عمومی بازرسی شد که نتایج خوبی به دست نیامد و ما این نتیجه را به مسئولان متولی اعلام کردیم.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: ۴۵ مورد آسانسور در دستگاه‎های عمومی بازرسی شد که ۴۵ مورد قطع شدند، ۱۵ واحد تولیدی موفق به دریافت گواهی انطباق مصرف انرژی شدند.

فرمانی گفت: ۲ هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شد و ۳ هزار و ۸۷۶ مورد نمونه‎برداری از واحدهای تولیدی صورت گرفت.

وی افزود: در طرح طاها در مدت دو سال اخیر ۱۴ هزار و ۲۰۱ بازرسی از سطح بازار انجام شد که ۲ هزار و ۲۸۹ نمونه‎برداری صورت گرفت.

به گفته فرمانی؛ بیش از ۲۳ هزار ساعت آموزش در راستای ارتقاء کنترل کیفیت استاندارد برای مجموعه همکاران برگزار شد.

مدیرکل استاندارد گلستان بیان داشت: در راستای ترویج استاندارد هیچ سازمانی صلاحیت‎دارتر از سازمان استاندارد نیست، سازمان استاندارد نباید مستقیما به کارهای تصدی‎گری بپردازد کارها باید توسط سایر دستگاه‎ها انجام شود و استاندارد وظیفه نظارتی داشته باشد.

فرمانی با اشاره به اینکه جایگاه کلان استاندارد در دولت تدبیر و امید به خوبی احساس و درک شده است، اظهار کرد: نقش سازمان استاندارد در تحول سایر حوزه‎ها بسیار مهم است تامین و پیگیری و حمایت از حقوق مصرف‎کننده در راستای آگاهی‎بخشی جامعه یک موضوع با اهمیت تلقی می‎شود.

وی افزود: سازمان نیاز دارد که اعتبارات ویژه‎ای در حوزه آموزش، ترویج و آگاه‎سازی در نظر بگیرد یکی از اقدامات خوبی که در دولت یازدهم کلید خورد این بود که دستگاه‎ها ضوابطی را تدوین می‎کنند و ما نیز نظارت عالیه را اجرا می‎کنیم./فارس

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه