یادداشت : دررثای پنجمین سالگرد بانوی قلم و خبرنگار فرهیخته استان گلستان سرکارخانم سمیه عرب

کدخبر:۷۷۳۸۲

البرز گلستان/تعهد و مسئولیت پذیری جامعه رسانه‌ای کشور ،استان گلستان وخبرنگاران فکور و صبور که تا پای جان برای توسعه و بسط آگاهی در تحرک و پویایی هستند، بر هیچکس پوشیده نیست.

سرکار خانم مرحومه سمیه عرب در ۱۲ شهریورماه سال ۱۳۶۲ در روستای لمسک حد فاصل ۵ کیومتری شهر گرگان در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. وی دوران ابتدایی و متوسطه را در این روستا مشغول به نحصیل شد. بعد از گذران تحصیلات متوسطه به دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر قوه قضاییه رشته وکالت مشغول به تحصیل شد . طی تحصیل به علت علاقه مندی به کار خبرنگاری در هفته نامه گلستان سلام به مدیر مسولی محمرضا بابائیان مشغول به کار شد . وی بعد از مدتی با آشنایت  رضا ولی پور ودرخواست وی همزمان که در گلستان سلام مشغول بود در هفته نامه یاپراق به مدیر مسولی یوسف قوجق و سردبیری رضا ولی پور و هفته نامه بامداد به مدیر مسولی رضا ولی پور مشغول به فعالیت شد . سمیه حرفه خبرنگار را دوست داشت چون می گفت :مشکلات مردم را از نزدیک لمس می کنم و برای حل مشکلاتشان تلاش می کنم . مشکلات مردم را با در قالب خبر یا گزارش در نشریات استانی و کشوری به گوش مسولین می رسانم . سمیه عرب بعد مدتی با  کرمی و  یعقوبی از خبرنگاران استان آشنا شد و از طریق آنان توانست سرپرستی روزنامه های کشوری در استان را بگیرد و اما اجل امان نداد تا مردم و جامعه خبری گلستان تلاش‌های این مرحومه بهره مند شوند و متاسفانه بعد تلاش فراوان در عرصه خبری در روز ۱۹ اردیبهشت سال ۹۸ بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده علی رغم تلاش زیاد کادرپزشکی بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بعد طی سپری شدن ده روز در بیمارستان در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۸ دارفانی را وداع گفت

پنجمین سالگرداین حادثه غم انگیز، خبرنگاران فقید، با انگیزه و پرتلاش، جامعه رسانه‌ای و خبری کشور و همه آنانی که شاهد سخت کوشی ایشان بود را در سوگی سنگین فرو برد واین مصیبت را خانواده محترمشان و جامعه خبری استان تسلیت می گوییم.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

دیدگاه