مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اعلام کرد :کاهش ۵۸ درصدی مرگ و میرجاده‌ای استان با رسیدن از ۹۵نقطه حادثه خیز به۴۷ نفطه در استان /کسب رتبه سوم استان در کشوربا معرفی ۲۶ هزار متقاضی واحدمسکن روستایی به بانکها

کدخبر:۷۷۳۵۶

البرز گلستان/مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در نشست با  خبرنگاران استان گلستان با بیان کسب رتبه سوم احداث مسکن روستایی گفت :در احداث مسکن ابتدا وضعیت خوبی نبود ولی الان تعهد مسکن روستایی ۲۱ هزار واحد بود ولی الان ۲۶هزار واحد به بانک ها معرفی شدند.

مهیایی گفت؛ما در سطح کشور رتبه چهارم فقر بودیم الان پنجم هستیم و ما بدنبال جذب اعتبار  عمرانی وسرمایه گذاری در استان هستیم

وی افزود:بالغ ۵هزارمیلیارد تومان اعتبار جدید سفر رئیس‌جمهور بود و در سفر دوم ۱۳۵ مصوبه و بالغ بر ۲۵هزارمیلیارد تومان به اعتبار استان اضافه شد.

مهندس مهیایی گفت:در بخش آب  ۶هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شد در بخش راه ۴هزار میلیارد تومان بود که از ۹۵ نقطه حادثه خیز به ۴۵ نقطه رسیدیم .

معاون استاندار گلستان گفت :پتروشیمی که چندین سال راکد بود فعال شد وبا یک سرمایه گداری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در حال انجام می شود.

وی افزود:اعتبار ۲۵ هزار میلیاردتومان نیروگاه علی آباد انجام شد.

وی افزود:اعتبار ات شهرداری ۶۰ درصد رشد داشته و ضعیت شهرداری‌ها مطلوب است واز ۳۵ شهرداری رتبه مطلوب و خوب کسب کردند.

وی افزود: در بخش روستایی رشد داشته ایم کسب رتبه برتر پژوهشی در حوزه روستایی داشته ایم

وی کفت :در استان هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داشته‌ایم که این رقم به ۸۰۰ مورد رسیده است.

وی افزود:درآمد سرانه گلستان درابتدای دولت سیزدهم نصف میانگین کشوری بود و الان از رتبه چهارم یک پله ارتقا یافت.  مهندس مهیایی افزود:امید است بتوانیم سرمایه گذاران بیشتری در استان جذب کنیم تا به میانگین کشوری برسیم.

وی افزود: اعتبارات استان گلستان تا قبل از دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت : اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های استان   می‌باشد

وی گفت: در استان هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داشته‌ایم که این رقم به ۸۰۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه منتاک استان‌ها پروژه‌های عمرانی و میزان اعتبارات خود را ثبت می‌کنند، افزود: در شهریور و بهمن سال گذشته گلستان توانست با ثبت اطلاعات خود در این سامانه رتبه پنج کشوری را به دست آورد.

وی یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مهیایی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۳۵ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در نظر گرفته شد که ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اضافه شد.

وی پروژه خلیج را یکی از مهمترین پروژه‌های استان دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح کمتر از ۱۸ ماه به پایان رسید که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در معرض ریزگردها قرار می‌گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و چهار هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی تاکیدکرد استان گلستان دومین استان حادثه خیز کشور بود وبا اقداماتی که انجام شد از ۹۵ نقطه حادثه خیز در استان به ۴۷ نقطه رسیدیم که این امر باعث شد ۵۸ درصد مرگ و میرها جاده‌ای استان کاهش پیداکند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳ ب.ظ

دیدگاه