سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان خبرداد: سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین استان پس از بررسی ،توانمند سازی اجتماعی،اقتصادی و محیطی، اجرایی می شود

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از بررسی پروژه های توانمند سازی اجتماعی،اقتصادی و محیطی سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین استان مصوب مورخ۸/۵/۹۶ جلسه شورای اجتماعی کشور خبر داد.

البرز گلستان/به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان: مهندس حسین محبوبی سرپرست اداره راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل در این زمینه گفت:با توجه به معضل حاشیه نشینی و شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی در استان و حساسیت های به وجود آمده در بین متولیان امر وفرا دستگاهی بودن ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهرها این جلسه با هدف بررسی پروژه های مصوب در دو شهر گرگان و گنبد و تقسیم بندی وظایف بین دستگاه های متولی برگزار شد.

محبوبی افزود : این پروژه ها با هدف ارتقاءکمی و کیفی بخش های مختلف این مناطق از قبیل خدمات روبنایی،ساماندهی محیط و فضای شهری،تامین خدمات زیر بنایی،ارتقاء توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی می شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان افزود:احداث مراکز بهداشتی،پایگاه سلامت،ساماندهی رودخانه ها ،بهسازی و آسفالت معابر و احداث شبکه روشنایی در مناطق حاشیه نشینی از عمده کارهایی است که در طرح مصوب تعریف شده که با تخصیص اعتبارات اجرامی شود.

این مقام مسئول:محله های هدف در شهر گرگان را (انجیرآب و قلعه حسن)و در شهر گنبد(سید آباد ،افغان آباد، بدلیجه) عنوان نمود.

محبوبی افزود: بخشی از این پروژه ها آغاز شده و در حال ااجراء می باشد.

چراغعلی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این رابطه گفت: عوامل اقتصادی و تغییرات آب و هوایی رشد حاشیه نشینی در شهرهای استان را افزایش داده ، که باید اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: حاشیه نشینی یک رخداد اجتماعی است و باید به آن بعنوان یک موضوع اجتماعی نگاه کردو برای آن برنامه داشت.

وی ادامه داد : حواشی و عوارض نامطلوب در سکونتگاه های غیر رسمی بسیار زیاد است و باید متولیان امر در این خصوص با همکاری و همدلی در جهت کاهش آسیب ها گام بردارند و اجرای پروژه های مصوب را تسریع نمایند .

در این جلسه شهرداران گرگان و گنبد و کارشناسان امر حضور و عملکرد خودشان را در این زمینه تشریح نمودند

خبر: مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

دیدگاه