مهندس حسن‌زاده مدیرکل صنعت ومعدن و تجارت استان گلستان خبرداد:صدور ۱۴۶پروانه بهره برداری درسال ۱۴۰۲/برگشت ۳۵ واحد راکد و غیرفعال با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار ۵۳۲ میلیون ریال به چرخ تولید

کدخبر:۷۷۳۵۴

البرز گلستان/ نشست درویشعلی حسن‌زاده مدیرکل صمت گلستان با اصحاب رسانه استان گلستان گفت:در سال گذشته ۱۴۶ پرونده بهره‌برداری صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد، صدور این مجوزات با ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای سه هزار و ۳۵۷ نفر در سطح استان است.

وی افزود:تلاش ما بر این بوده که در حوزه اقتصادی با همکاری بخش خصوصی و با اجرای درست مسائل حاکمیتی و اجرایی شرایط را برای بهبود اقتصاد رقم بزنیم و لذا عملکردهای خوبی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

حست زاده مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان سپس گفت: ۳۸۲ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۷۳۳ هزار میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۹ هزار و ۹۹۴ نفر در سال گذشته انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حجم سرمایه‌گذاری ما سه برابر شده است.

وی گفت: احیای واحدهای راکد و غیرفعال استان از دیگر موضوعاتی است که پیگیری کردیم و در سال گذشته ۳۵ واحد راکد و غیرفعال با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار ۵۳۲ میلیون ریال به چرخ تولید برگشته و همچنین از ابتدای دولت سیزدهم شاهد رونق تولید در ۹۰ واحد راکد و غیرفعال استان گلستان بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه گفت: برای بخش صنعت، معدن و تجارت استان ۵ هزار و ۶۰۰ نفر سهمیه ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که دارای رشد ۲۵ درصدی  نی باشد.

 

حسن‌زاده سپس افزود: در مسیر صادرات غیرنفتی باتوجه‌به رویکردی که وجود داشته یکی از راهبردهای دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای همسایه و توسعه دیپلماسی اقتصادی به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم است، با شروع به کار دولت این کشور به لحاظ هم‌جواری که دارد برای ما حائز اهمیت است و رویکرد استاندار محترم و تیم اقتصادی منجر به آن شد میزان صادرات از گمرکات استان نزدیک به ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برسد و از نظر میزان وزن نیز ۵۴۴ هزار تن صادرات داشتیم که رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: میزان گمرکات ریلی و زمینی استان گلستان بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار تن بوده که یک رکورد محسوب می‌شود و نوید آن را می‌دهد که منطقه مرزی اینچه‌برون به‌عنوان یکی از نقاط حمل‌ونقلی محسوب شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: به لحاظ سهم صادراتی که در اختیار داریم نزدیک به ۳۰ کشور هدف صادراتی ما بوده که ۱۷ کشور آسیایی، ۱۲ مورد اروپایی و یک کشور آفریقایی در فهرست کشورهای جامعه هدف صادرات استان دیده می‌شود.

حسن‌زاده افزود: صادرات مواد پتروشیمی و شیمیایی بیشترین حجم صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد و به دنبال آن مواد غذایی مثل رب گوجه‌فرنگی، میوه و تر بار قرار دارد همچنین محصولات دامی و شیلاتی و گروه محصولات سلولزی از دیگر محصولاتی است که از استان به سایر کشورها صادر شده است.

حسن زاده گفت: روند صادرات به کشور ترکمنستان از ۹ درصد از کل کشور به ۲۱ درصد رسیده است و استان گلسان رتبه دوم استان‌های صادرکننده محصولات به این کشور می باشدو همچنین میزان صادرات ما به کشور قزاقستان جهش خوبی نشان داده و در بین استان‌های کشور حائز رتبه نخست هستیم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸ ب.ظ

دیدگاه