مهندس رهبری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان: پیش بینی می شود طی چند سال آینده ۵۰ درصد از مشاغل مردانه توسط زنان اشغال شود

البرز گلستان/ مهندس محمد رهبری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  اظهار کرد: اگر تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار بر هم بخورد، بیکاری افزایش پیدا می کند اما اگر این شاخص ها به تعادل برسند نرخ بیکاری حذف نمی شود بلکه به حداقل خواهد رسید.

 وی افزود: با اینکه شاهد رشد اقتصادی هستیم اما هنوز که هنوز است بیکاری به عنوان مهم ترین مسئله در کشور مطرح است.

 رهبری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامعی در استان نداریم، اظهار کرد: چون اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد باید به آمارهای کاریابی های غیردولتی بسنده کنیم. براساس این آمارها ۱۱ هزار نفر در استان جویای کار هستند که ۵۷ درصد مرد  و ۴۳ درصد زنان را شامل می شود.

 وی گفت: بیشترین متقاضیان کار دارای تحصیلات لیسانس هستند و پس از آن دیپلم، راهنمایی و فوق دیپلم دارند. که این امر نشان از سردرگمی کسانی است که مدرک فوق دیپلم دارند. از طرفی ۲۷ نفر از این کارجوها مدرک دکترا دارند که نشان می دهد هنوز نتوانسته ایم برای فارغ التحصیلات دانشگاهی شغل ایجاد کنیم که این ضعف به مراکز آموزشی و دانشگاه ها بر می گردد که آموزش های خود را متناسب با نیاز بازار کار عرضه نمی کنند و کیفی نیستند.

 رهبری با اشاره به متوسط سنی جویندگان کار در استان، اعلام کرد: ۵۸ درصد کارجویان در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و ۲۴ درصد نیز در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند. همچنین ۵۷ درصد فرصت شغلی در استان مربوط به بخش خدمات، ۴۱ درصد صنعت و فقط ۲ درصد در بخش کشاورزی است.

 وی با بیان اینکه زنان بیشترین متقاضی کار و بیشترین تعداد نیروهای بکارگیری شده را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: پیش بینی می شود طی چند سال آینده ۵۰ درصد از مشاغل مردانه توسط زنان اشغال شود.

 رهبری با اشاره به سیاست ها و برنامه های امسال این اداره کل گفت: جمع آوری داده آماری برای ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار یک امر ضروری است. اجرای طرح کارورزی، اجرای طرح تکاپو و اجرای طرح حرکت از دیگر برنامه های امسال است.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر در استان هم افزود: این جشنواره آبان ماه امسال در استان برگزار می شود که در راستای ایجاد خلاقیت، تعامل و همکاری و هم افزایی بین بخش ها، حمایت معنوی از کارآفرینان، بکارگیری کارآفرینان در تصمیم سازی و … با در نظر گرفتن دو شاخص مهم رشد و نوآوری برگزار می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه