مانع قانونی دولت برداشته شد؛ آغاز حذف و اضافه یارانه بگیران از خرداد

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان با عنایت به تکلیف مصرح در بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور, دولت موظف بود از فروردین ماه سال ۱۳۹۴، امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام نماید.

همچنین بر اساس تکلیف مصرح در بند “ح” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور، دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.
اما آنطور که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرده بود باتوجه به عدم تصویب آئین‌نامه مربوطه در هیات وزیران دولت در ماه‌های گذشته این تبصره را مورد اجرا قرار نداده است.
نوبخت قبلاً‌ در همین ارتباط گفته بود”آنچه در بند (ه) تبصره ۲۰ قانون بودجه تأکید شده این است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آیین‌نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند. بنابراین تصویب آیین‌نامه اجرایی به دولت واسپاری شده است. اما چون این آیین‌نامه هنوز تصویب نشده این اقدام صورت نگرفته است”.

ولی عصر دیروز از دولت خبر آمد که در جلسه هیات وزیران، اعضای دولت به ادامه بررسی گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخصوص گزینه های مختلف اجرای تبصره مربوط به هدفمند کردن یارانه ها در سال ۱۳۹۴ پرداختند.

ضمن آنکه اعضای کابینه، به نحوه توزیع منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون یاد شده به خانوارهای هدف و نیازمند پرداخته و در نهایت آیین نامه تبصره مذکور را در جلسه هیات وزیران به تصویب رساندند.

بنابراین با توجه به تصویب آئین نامه تبصره ۲۰ هدفمندی در هیات وزیران می توان انتظار داشت که در هفته‌های آتی رسماً حذف و اضافه یارانه بگیران در دولت آغاز شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

دیدگاه