دکتراحسان پور رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کردکوی:هدف ار هفته سلامت استفاده از همه فرصتها و اطلاع رسانی جهت شناسایی چالش‌ها که با برنامه ریزی بایدحل و فصل کرد‌

کدخبر:۷۷۰۷۰

البرز گلستان/دکتر احسان پور رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کردکوی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته سلامت گفت : هدف ار هفته سلامت استفاده از همه فرصتها و اطلاع رسانی جهت شناسایی چالش‌ها که با برنامه ریزی حل و فصل کرد‌

وی افزود:بحمدالله در شهرتان بخش های مختلف درمان در بیمارستان بروز رسانی شده است و دولت‌ها با حداکثر تلاش کمک کردن به بحث درمان و الان توریست درمانی در کشور داریم.

دکتر احسان پور افزود: الان بیشتر هدف ما آموزشی می باشد تا چالش‌ها سلامت شناسایی و حل شود.

وی افزود:پزشک خانواده خدمات سطح یک را ارئه می دهند و مراقبت کودک ‌مادر و سالمند تحت رایگان خدمات رسانی می شود و الان کودکان زیر ۷ سال و سرطان در حال رایگان شدن هسن.

دکتر احسان پور گفت: دیابت و فشار خون در غرب استان بالاست و نیاز به مراقبت دارد و حوادث ترافیکی سالانه ۲۰ هزار فوتی داریم که با فرهنگ سازی وترمیم جاده و آموزش می شود حل کرد و در بحث رشد چاقی در شهرستان مطلوب نیست.

وی افزود: آموزش و فرهنگ سازی یک اصل در سلامت است سرانه مصرف نوشابه در ایران ۴۲ لیتر و در سطح جهان ۵ لیتر می باشد..

دکتر احسان پور سپس گفت:ورزش همگانی یکی از اصل های سلامتی می باشد و هفته ۵روز هربار ۳۰ دقیقه می شود بیماری قلبی عروقی را کنترل کرد. و مصرف زیاد نمک در ایجاد افزایش فشار خون تاثیر دارد و مصرف روزنامه نمک ۵ گرم هست که آنهم در نان تامین می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی درادامه بیان کرد : نان سبوس دار جایگزین نان‌های سفید تاثیر گدار است.

وی افزود:سه تا پایگاه ۱۱۵ در سطح شهرستان فعال می باشد.و شعار هفته سلامت سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت می باشد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه