مهندس طیرانی سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان خبر داد:۷۵هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی با استفاده از ۵۳ فروند شناور تفریحی از جاذبه های دریا خزر بازدید کردند

کدخبر:۷۶۹۶۹

البرز گلستان/ سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان خبر داد

میزبانی اسکله های بندرگز و ترکمن با بیش از ۷۵ هزار نفر مسافر و گردشگر دریایی

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان از استقبال بیش از ۷۵ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی در اسکله‌های قایقرانی سواحل استان خبرداد و گفت: در طرح تسهیلات سفرهای نوروزی هیچ سانحه دریایی در گلستان نداشتیم.

به گزارش روابط عمومی بنادر گلستان، سید محسن طیرانی، سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی با استفاده از ۵۳ فروند شناور تفریحی و تعداد ۱۵ هزار و هجده سرویس خروجی در تعاونی‌های قایقرانی تفریحی سواحل استان گلستان بدون هیچ‌گونه حادثه دریایی اقدام به سفرهای دریایی کردند.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان اظهار داشت؛ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از طریق سواحل بندرترکمن بوده که تعداد آمار به دست آمده از بازرسان کنترل و نظارت واحد دریایی بنادر گلستان ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر بوده که توسط قایق های تفریحی در محدوده جزیره آشوراده و خلیج گرگان انجام شده است.

وی ادامه داد: موارد و امکانات ایمنی لازم برای خدمات رسانی مناسب به مسافران مد نظر قرار گرفت و تمامی قایق‌ها از لحاظ فنی معاینه و سرویس شده بودند.

طیرانی بیان کرد: با توجه به استقرار تیم‌های نظارتی بنادر و دریانوردی گلستان متشکل از واحد دریایی ، HSE و روابط عمومی و همیاران ناجی مستقر در اسکله های تفریحی گلستان و همکاری شایسته پایگاه دریابانی بندرترکمن ، هیچ‌گونه حادثه و برخورد و تصادمی برای شناورها و مسافران نوروزی گزارش نشده است.

گفتنی است بندرترکمن با وجود جاذبه‌هایی طبیعی دریا، جزیره آشوراده و صنایع دستی و بندرگز با وجود دارا بودن اسکله و شهر ورودی گلستان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری استان محسوب می‌شوند.

طیرانی در پایان از سایر عزیزانی که در اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ مدیریت بنادر گلستان را یاری نموند تقدیر و قدردانی بعمل آورد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ ب.ظ

دیدگاه