حجت الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی:دوقطبی های کاذب -تهدید کننده ۴راهبرد اصلی انتخابات یعنی مشارکت و سلامت و امنیت و رقابت است

کدخبر:۷۴۴۹۰
البرز گلستان/نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری اقامه گردید.
وی در بخش سفارش به تقوای الهی گفت :حضرت زهرا_ سلام الله علیها _فرمو ده اند:
سه چیز از دنیا برای من دوست داشتنی است:
اول- تلاوت قرآن و دوم_ نگاه به صورت رسول خدا- صلی الله علیه و آله و سلم- و سوم :انفاق و کمک به نیازمندان در راه خداست.
ایشان در رابطه با موضوع اسوه های انفاق گفت:
یکی از شیوه‌های موثردرتربیت _معرفی الگوهاست که خود مراحل کمال را طی کرده‌اند و می‌توانند سرمشق دیگران باشند.
در قرآن مجید -سرآمد همه اسوه‌ها و الگوها را -پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان -اسوه کامل برای مومنان راستین معرفی کرده است.
پیامبر خدا_ صلی الله علیه وآله و سلم_ و امیر مومنان حضرت علی- علیه السلام و امامان معصوم- علیهم السلام و صحابیان ایثارگر پیامبر از جمله اسوه‌های انفاق می‌باشند.
انفاق -فراتر از مرزهای عقیدتی و عملی انسانی است وعقاید فاسد عده ای  نیازمند- مانع کمک‌های مالی به آنان نمی‌شود و انفاق کردن به دست خود آثار بیشتری دارد و انفاق شب هنگام و به دور از نگاه افراد نشان دهنده اوج اخلاص انفاق کننده می‌باشد.
امام جمعه کردکوی در خطبه دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام دهه دوم فاطمیه-سلام الله علیها- گفت: خطبه فدکیه آن حضرت از خطبه‌های مشهوریست که علمای بزرگ شیعه و اهل سنت با سلسله سندهای بسیار آن را نقل کرده‌اند از جمله این منبع است که -ابن ابی الحدید معتزلی – دانشمند معروف اهل سنت در شرح نهج البلاغه در شرح نامه -عثمان بن حنیف- در فصل اول تصریح می‌کند :اسنادی را که من برای این خطبه دراین آورده‌ام از هیچ یک از کتب شیعه نگرفته‌ام.
درس‌های عملی و پیام‌هایی که از این خطبه می‌گیریم گویای این مطلب است که عفاف  وحجاب نه تنها مانع از حضور زن در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیست بلکه زن می‌تواند با پوشش کامل و حجاب برتر درتمام عرصه‌ها از جمله در پیچیده‌ترین حوادث سیاسی ورود پیدا کرده و از ارزش‌های دینی خود دفاع کند و اینکه شأن و منزلت سیاسی داشتن منافاتی  با تواضع ومردمی بودن نداردو این درس را ازحضرت زهرا (س)می‌گیریم  که حجاب وعفاف آنقدر برایش مهم بوده است نه تنها از حجاب برتر یعنی چادر استفاده می‌نمودند بلکه چادرشان آنقدر بلند بود که روی پایش را می‌پوشاند و هنگام راه رفتن روی زمین کشیده می‌شد.  لذا آن حضرت(س)- الگوی همه ما خصوصاً بانوان گرامی و دختران جوان می‌باشد و زندگی همه ما باید زندگی فاطمی باشد.
امام جمعه شهرستان کردکوی گفت :
خواب آمریکا برای غرب آسیا هرگز تعبیر نمی‌شود.
وی گفت :طوفان الاقصی ،ستون فقرات آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش را در هم شکست و امروز بعد از گذشت بیش از دو ماه از آن اسرائیل و آمریکا در باتلاقی که خودشون آماده کرده بودند گرفتار شدند و بعد از ۱۷ سال که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند کارشان به جایی رسید که امروزه به فکر نجات خودشان از نابودی کامل هستند و این به برکت انفاس قدسیه حضرت امام (ره)و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (حفظه ا…تعالی)وخون مقدس شهداو پیشرفت تفکر بسیج وهسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی در پی آن‌ها است.
وی به موضوع انتخابات و پرهیز از دو قطبی‌های کاذب اشاره کرد و گفت:
دوقطبی‌های کاذب مخرب است چون وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد و ضد وحدت است و باعث دلزدگی و خستگی مردم و شکننده شدن جامعه می‌شود و انشقاق عمیق جامعه را در پی خواهد داشت و تهدید کننده ۴ راهبرد اصلی انتخابات یعنی مشارکت و سلامت و امنیت و رقابت است لذا از نظر قانونی و شرعی در همه موارد ،همگی باید مطیع ولی فقیه باشیم خصوصا در بحث انتخابات تا بتوانیم با استفاده از سخنان بصیرت آفرین و نورانی -معظم له- زمینه حضور حداکثری و انتخاب اصلح را رقم بزنیم. ان شاءالله.
وی در خاتمه با توجه به در پیش بودن هفته بزرگداشت قرآن عترت و نماز گفت:
در تربیت فرزندانمان که آینده سازان این کشور هستند از این سه شاخص مهم-قرآن- اهل بیت و نماز استفاده کنیم تا بتوانیم فرزند انمان رادرمقابل هجمه های  دشمنان بیمه کنیم.
انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۵ ب.ظ

دیدگاه