اولین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان واردشد

کدخبر:۶۴۴۳۸

البرز گلستان/اولین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) در استان با هزینه ای بالغ بر ۳۳میلیارد ریال با ارز ترجیحی از محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین شد.

✅با توجه به این که بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس(ROP)، یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در نوزادان نارس است به کمک دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می‌شود.
تقریباً۱۰ درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در این نوزادان بیش از ۶۰درصد است. این بیماری در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در نوزادان نارس اتفاق می افتد که بسته به سن حاملگی نقص در تکامل شبکیه متغیر خواهد بود.
✅تشخیص به هنگام و درمان به موقع
می بایست ۲۸روز پس از تولد با استفاده از دستگاه RetCam صورت پذیرد. بنابراین بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه نقش بسیار مؤثری در تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس دارد ارائه خدمات به بیماران را در سطح استان امکان پذیر نموده و دیگر نیازی به اعزام نوزادان با شرایط ویژه و ریسک بالا به خارج از استان نیست که طبیعتاً هزینه‌های درمان بیمار نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

دیدگاه