غیناقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان خبرداد : انتخاب ۱۸نفر درجشنواره بیست و پنجم از استان به‌عنوان نفرات برتر

کدخبر:۷۴۰۰۰

البرز گلستان/مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: از میان ۴۵ قصه‌گوی حاضر در جشنواره بیست و پنجم، ۱۸ نفر بارأی هیئت داوران به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی و انتخاب شدند.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی با حضور مسئولان استانی و همچنین حضور مجازی معاون فرهنگی و رئیس دبیرخانه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون کشور، در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ و تمدن کهن ایران‌زمین، قدمت، جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ ما، بهترین زمینه و مهم‌ترین علت برای برگزاری این جشنواره است، افزود: تلاش کردیم جشنواره سال جاری ازنظر کیفی و کمی نسبت به دوره‌های قبل متفاوت باشد.

غیناقی ادامه داد: در همین راستا با شرکت بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده در ۴ بخش مدرن، آیینی و سنتی، ۹۰ ثانیه‌ای، زبان اشاره، علمی، شاهد افزایش ۳ برابری نسبت به سال گذشته هستیم که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان آبان ماه به ۴ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی در خاتمه گفت: در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، رتبه برتر به سکینه بهرانی با قصه زال و سیمرغ رسید و در بخش زبان اشاره مژگان آب شناس جامی با قصه کارخوبه خدا درست کنه موفق به کسب رتبه برگزیده شد.

الهه غیناقی ادامه داد: در بخش قصه لبخند، بخش قصه‌های نیروی انتظامی و بخش سردار سلیمانی به ترتیب اکرم برزمینی با قصه کبری غرغرو، سیده فائزه حسینی با قصه قانون جدید و زهرا حسن‌زاده با قصه هدیه ماندگار در فهرست برگزیدگان قرار گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به اینکه برای این دوره بالغ‌بر ۲۰۰ ساعت دوره آموزشی و نشست‌های تخصصی برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان قصه‌گویی در استان برگزار شد، گفت: در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک رتبه اول تا سوم به یگانه طبسی، یکتا سبحانی و فاطمه زهرا میکده رسید.

الهه غیناقی افزود: همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرس کلاسیک رتبه اول تا سوم به سمیه نور علیشاهی، سیده سارامهرپویا و سمیه قمی شورکلایی رسید و با رأی هیات داوران از افزور عطایی تقدیر شد.

وی ادامه داد: در بخش دختران و پسران آیینی و سنتی مارتیا منوچهری، محمدامین نعیمی و آوین صوفی اول تا سوم شدند و از نازنین زهرا شیخ تقدیر به عمل آمد.

غیناقی در پایان با آرزوی موفقیت برای برگزیدگان استانی در مرحله کشوری، گفت: در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی محدثه مزنگی و نگین اسماعیل‌زاده اول و دوم شدند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه