کلیه فعالان تجاری ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir می باشند / در صورت عدم ثبت مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متخلف صنفی شناخته می‌شوند

کدخبر:۷۳۹۴۹

البرزگلستان/ثبت اطلاعات تمامی مراکز نگهداری کالا از طریق سامانه جامع انبار‌ها در استان گلستان
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : بر اساس طرح سامانه جامع انبارها همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید، فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در “سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا” ثبت کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، جعفر کرامتی گفت : همه فعالان تجاری ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir می باشند و چنانچه هرکدام از فعالان اقتصادی در سامانه‌های مذکور ثبت‌نام نکنند، مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متخلف صنفی شناخته می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع عنوان کرد: کلیه بهره برداران باید تمام کالاها را در سامانه جامع انبارها ثبت نموده و هرگونه سهل انگاری فعالین تجاری در ثبت اطلاعات انبار و ورود وخروج کالا از انبار طبق قوانین و مقررات جاری ، منجر به محکومیت نگهداری کننده کالای بی هویت و سپس جریمه نقدی می باشد.
کرامتی درباره یکی دیگر از عواقب عدم ثبت کالا در این سامانه افزود: طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی مواد پنج و شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نشده اند، جلوگیری به عمل آورد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : هر مکان یا به عبارتی دقیق تر هر مرکز نگهداری کالایی که کالا یا بار در آن نگهداری یا به آن وارد یا از آن خارج می شود باید در این سامانه ثبت نام کند. این مکان ممکن است انبار، واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.
وی افزود: کاربران می بایست توجه و دقت کافی جهت ثبت اطلاعات انبار خود را داشته باشند زیرا پس از انجام مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبار ها می بایست اطلاعاتشان از سوی سامانه مذکور تایید شود تا بتوانند فعالیت معمول خود را داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۹ ب.ظ

دیدگاه