در هفت ماهه امسال میزان ۶۲٪ از تلفات تصادفات جاده ای گلستان را عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران به خود اختصاص داده اند

کدخبر:۷۳۸۰۶

البرز گلستان/هفت ماهه امسال میزان ۶۲٪ از تلفات تصادفات جاده ای را عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران به خود اختصاص داده اند

رئیس پلیس راه استان گلستان : در هفت ماهه امسال بیشترین قربانیان ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه برون شهری استان گلستان ، را دو کاربر ترافیک یعنی راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده تشکیل داده است که این میزان تلفات ۶۲٪ متوفیان حوادث ترافیکی را به خود اختصاص داده است .

سرهنگ محمود شهرکی در ادامه افزود : بیشترین علت تصادفات رانندگی هفت ماه امسال عدم توجه کافی به جلو بمیزان ۵۲٪ بوده است.

رئیس پلیس راه استان گلستان به این موضوع اشاره کرد که ۳۵٪ جان باختگان حوادث ترافیکی در این مدت بین سنین ۱۸ الی ۲۵ سال را نشان می دهد .

وی ادامه می دهد: ایمن نبودن گذرگاه های عابر پیاده، نبود روشنایی کافی درمحورها، تجاوز از سرعت مقرر، نقص فنی خودرو به ویژه روشنایی در شب، رعایت نکردن حق تقدم عابران پیاده، آشکارسازی نشدن گذرگاه های عابران پیاده ، مراقبت نکردن از اطفال و سالخوردگان به ویژه اطفال در وقوع تصادفات منجر به فوت عابران پیاده نقش داشته است.

وی خاطرنشان می کند: عوامل زیادی در بروز تصادفات موتور سیکلت و جرح و فوت راکبان آن نقش دارد.

مطلوب نبودن نحوه رانندگی موتور سواران در محورها، استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشینان، تجاوز از سرعت غیر مجاز و حرکات نمایشی موتور سواران ، حرکت در خلاف جهت در رخ دادن این تصادفات موثر است.وی تصریح کرد: برابر آیین نامه هم سرنشین و هم راکب موتورسیکلت باید کلاه ایمنی داشته باشند که در استان ما این موضوع نهادینه نشده است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه