حجت الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی درخطبه‌های نماز جمعه:یکی از مصادیق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا -سرزمین غزه می‌باشد

کدخبر:۷۳۴۱۳

البرز گلستان/نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری اقامه گردید.

وی در بخش سفارش به تقوا گفت :پیامبر خدا( صلی الله علیه و آله و سلم) در روایتی فرموده‌اند:

خداوند لعنت کند کسی را که توانگری را برای توانگریش گرامی بدارد و خداوند لعنت کند کسی را که فقیر را برای فقرش خوار شمارد و این کار را جز منافق نمی‌کند این انسان که ثروتمند را به خاطر ثروتش احترام کند و فقیر را به خاطر فقرش تحقیر کند در آسمان‌ها دشمن خدا و پیامبران شمرده می‌شود و دعایش اجابت نمی‌گرددو نیازش برآورده نمی‌شود.

وی گفت: طولانی شدن عمر انسان و دفع بلا و فقر و داروی دردها و جایگزینی و برکت را از جمله آثار فردی انفاق دانست و صیانت جامعه از تباهی و عدالت اجتماعی را از جمله آثار اجتماعی انفاق بیان کرد و گفت :

اگر انفاق فراموش شود جامعه به دو قطب اکثریت محروم و اقلیت ثروتمند تقسیم می‌شود و در این حال شعله‌های کینه‌ها و حسرت‌ها  در سینه فقرا شعله‌ور می‌شود که هم امنیت جامعه را از بین می‌برد و هم اموال ثروتمندان را در آتش می‌سوزاند.

وی گفت :فقر در جامعه از عوامل مهم گسترش- جرم و جنایت- فساد -سرقت و اعتیاد است اموری که بیشتر معلول پدیده بیکاری و رکود اقتصادی است و یکی از راهکارهای عملی مبارزه با آنها- انفاق توانگران -است لذا سود انفاق غیر مستقیم به خود شخص برمی‌گردد.

وی در خطبه دوم گفت :شمر زمانه ات را بشناس:

به این سخن علامه شهید مرتضی مطهری- رحمت الله علیه -اشاره کرد : اگر حسین بن علی بود می‌گفت اگر می‌خواهی برای من عزاداری کنی برای من سینه و زنجیر بزنی شعار امروز تو باید فلسطین باشد شمر ۱۳۰۰ سال پیش مرد شمر امروز را بشناس شمر امروز نخست وزیر اسرائیل است.

مردم مظلوم غزه در محاصره کامل بدون آب و غذا و دارو و برق به سر می‌برند و مجامع بین‌المللی هم سکوت کرده‌اند لذا با توجه به این سخن شهید مطهری می‌توانیم بگوییم یکی از مصادیق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا -سرزمین غزه می‌باشد.

ایشان گفت :کار صهیونیست‌ها، نسل کشی است که از جنگ‌های سال ۱۹۴۸ تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند به قول مقام معظم رهبری دولت غاصب رژیم صهیونیستی امروز قطعاً باید محاکمه بشود.

وی در ادامه گفت: در این جنایت حمله به بیمارستان غزه چند گروه و کشوربصورت مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند: نتانیاهو و دولت وی -آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس و شورای امنیت بی‌خاصیت سازمان ملل و کشورهای مسلمان مانند مصر و اردن و امارات و عربستان و محمود عباس و تشکیلات خودگردان نفش داشته‌اند.

محور مقاومت فلسطین تاکنون به تمام اهدافش رسیده است -شهرک‌های صهیونیستی خالی شده و اقتصادشون شکست خورده  وراه و ترابری اون‌ها نیمه تعطیل شده است در حدی که اگر اگر بخواهیم دستاوردهای مقاومت را بنویسیم یک لیست بلند بالا می‌شود در حالی که در این ۱۴ روز اسرائیل غاصب هیچ دستاوردی را کسب نکرده است.

اسرائیل در نهایت ضعف و ذلت قرار دارد و غزه در نهایت قدرت و شجاعت و بدون دخالت ایران ،محورمقاومت غزه دمار از روزگا رش در می‌آورد و او را به زباله دان تاریخ می‌اندازد.

اولویت اول محور مقاومت که با هوشیاری آن را دنبال می‌کند نابودی اسرائیل می‌باشد

البته این بدان معنا نیست که حمله گسترده برای نابودی اسرائیل منتفی است این اتفاق شاید رخ دهد بستگی به شرایط دارد .

هوشیاری یعنی اینکه مقاومت همزمان که آرام زیر پای اسرائیل را خالی می‌کند فضای منطقه و بین‌الملل را هم مدیریت کند.

وی گفت: در این جنگ- فلسطین و لبنان به مثابه دو بال فشار به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و عراق و سوریه دو جناح فشار به آمریکا محسوب می‌شود و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حفظ اهرم ورود خود -پشتیبانی کامل دیپلماسی -سیاسی- نظامی و اطلاعاتی کرده است (که همین جا باید از زحمات ریاست محترم جمهور به ویژه وزیر محترم خارجی کشورمان تقدیر و تشکر کنیم) و یمن هم نقش بازیگر ذخیره را دارد.

وی در خاتمه گفت: به هر حال محور جهانی مقاومت فریب نمی خورد و به خوبی آمادگی انعطاف پذیری و تغییر آرایش را دارد از ابزارهای خود به صورت مدیریت شده استفاده کرده و زمان و مکان و حتی سطح نبرد را خود تعیین می‌کند.

لذا این جنایت وحشتناک را می‌توان گفت- جنایت قرن است -محکوم می‌کنیم و از مجامع بین المللی خواهان توقف این حملات راداریم و الا طبق فرمایش ولی امر مسلمین جهان( حفظه الله) اگر مسلمانان و مردم بی تاب شوند معلوم است که چه کار خواهند کرد.

به امید روزی که این لکه ننگ و این غده سرطانی  از روی زمین محو شود انشاالله.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۵ ب.ظ

دیدگاه