مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان از افتتاح یازدهمین اداره اوقاف و امورخیریه گلستان درشهرستان بندرترکمن خبرداد

کدخبر۴۶۰۸۷

البرز گلستان حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» در این مراسم اظهارکرد: یازدهمین اداره اوقاف و امور خیریه گلستان در شهرستان بندرترکمن با هدف خدمت رسانی به مردم متدین و شهیدپرور این منطقه و زمینه ای بری برای وحدت و خدمت و کمک و خیر رسانی به مردم افتتاح شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: با توجه به الزامات و محدودیت های کرونایی با راه اندازی این اداره، دیگر نیاز نیست مردم شهرستان بندرترکمن و گمیشان برای دریافت خدمات به شهرستان کردکوی مراجعه کنند.

وی، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، ارائه خدمات به اماکن متبرکه، اعتبارات، بیمه خدام، بیمه تکمیلی و سایر موارد را از مزایای راه اندازی این اداره برشمرد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه استان گلستان در حوزه رعایت الزامات کرونایی به عنوان استان پایلوت و پیشگام در کشور انتخاب شده است، افزود: با بیش از یکصد و ۷۰ دفتر پیشخوان دولت و پست تفاهم نامه امضا شده و مردم می توانند بیش از ۸۶ خدمت را از این سامانه دریافت کنند.

همچنین علی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی، که پیش از این مسئولیت اداره و تمشیت موقوفات و اماکن مذهبی حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان را نیز بر عهده داشت؛ ضمن تشکر از حجه الاسلام سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف، حجه الاسلام منصوری امام جمعه و شیرنگی فرماندار شهرستان ترکمن، به جهت همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف عالیه سازمان اوقاف، پاره ای از عملکرد اوقاف طی دو سال اخیر در حوزه شهرستانهای ترکمن و گمیشان را اختصاراً به شرح ذیل تبیین داشت:
۱- طبخ و توزیع چند هزار پرس غذای گرم از محل عایدی بقاع متبرکه و توزیع بین مناطق سیل زده حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان در نوروز ۹۸
۲-تامین و تهیه ۲۰۰ پک حمایتی شامل؛ فرش، پتو و مواد غذایی و لوازم شوینده، و توزیع بین اشخاص تحت پوشش کمیته امداد مناطق سیل زده مذکور با اهتمام اداره کل اوقاف گلستان
۳-اخذ مجوز بازسازی شبستان امامزاده محمد(ع) آق امام از سازمان میراث فرهنگی کشور و تحقق و پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات عمرانی احداث و بازسازی شبستان امامزاده واجب التکریم موصوف از محل اعتبارات اوقاف و عایدی امامزاده.
۴- تحقق و شناسایی بیش از ۵۰ وقف جدید و جدیدالکشف، و ثبت در سامانه جامع موقوفات
۵- ساماندهی امناء اماکن مذهبی
۶-تامین و تهیه بسته های لوازم التحریر تحت عنوان طرح مهر تحصیلی و توزیع و تقدیم بین نیازمندان جامعه هدف مناطق مارالذکر از محل نیات موقوفات و اهتمام مدیرکل محترم اوقاف‌
۷-پیگیری اخذ سند مالکیت حدود ۴۷۰ مکان مذهبی از طریق رایزنی با بنیاد مستضعفان بمنظور تثبیت و تحکیم، و ممانعت از تعرض و دست اندازی به اماکن مزبور.
۸- انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن و پیگیری جهت تامین مسکن برای خادمین اماکن مذهبی، فعالان حوزه قرآن و اصحاب وقف، از سوی مدیر کل محترم اوقاف.
۹- انعقاد تفاهم نامه و پوشش خادمین مساجد جهت بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی.
۱۰-توزیع و تقدیم بسته های معیشتی بین تعدادی از خادمین مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا.

ضمنا مقدس زاده بعنوان سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه گلستان در شهرستان بندرترکمن انتخاب شد.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۹ ب.ظ

دیدگاه