مهندس حسینی مدیرکل استاندارد استان گلستان خبرداد: گلستان پایلوت کشوری در استفاده از حداقل استانداردها در استفاده از مصالح ساختمانی/استاندارد اولیه و ادواری آسانسوردر استان اجباری می باشد

کدخبر:۷۳۳۱۵

البرز گلستان/نشست خبری مهندس  حسینی مدیرکل استاندارد گلستان به مناسبت هفته استاندارد امروز دوشنبه در سالن جلسات با حضور اصحاب رسانه استان برگزارشد.

در این نشست مهندس حسینی با بیان این نکته که استاندارد مردمی  اطمینان بخش کیفیت و امیدآفرین اظهار کرد: از ۲۲ الی ۲۸ مهرمصادف با هفته استاندارد می باشد.

وی افزود:این برنامه ها با عناوین استاندارد مردمی رشد تولید کیفیت محور،مشارکت موثر همه دی نفعان ،خدمات حلال، مرجعیت فنی منطقه لی ، اعتبار نام و نشان محصول ایرانی، پیشران اقتصاد و تسهیل تجارت و راهبری کیفیت در جهان اسلام می باشد.

وی افزود:استاندارد یک سازمان مسائل حاکمیتی و دولتی است و ماهیت آن نظارت عالیه می باشد و فرا دستگاهی می باشد.

مهندس حسینی گفت :تدوین زیر ساخت کشور زیر نطر استاندار  با همکاری دستگاهها می باشد.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود:هرتدوین استانداردی یک سند ملی است و در جامعه هم در ایمنی و سلامت جامعه و هم در اقتصاد نقش دارد.

وی گفت : اگر دقت نکنیم آسیب های مختلف اقتصادی و سلامت محور و سایر مورد ایجاد می شود.

حسینی سپس گفت : در استان ۱۵ استاندارد در استان تدوین در کمیته برنامه ریزی تدوین شده است.

وی افزود:بازنگری استانداردها یکی از موارد  انجام شده بوده  که بعضی از استانداردها در سال ویرایش می شود

وی گفت :روغن ها مشمول استاندارد اجباری هستند که نقش مهم در سلامت مردم دارد و حدود ۲۷۰ برنامه در بازنگری استاندارد در استان انجام شده است.

مهندس حسینی افزود:در بحث آموزش ۳۴۱۴ ساعت آموزش برای ۴۰ نفر از کارکنان برگزارشده ضمن آنکه در بخش آموزش عمومی نیزدر واحدهای مختلف  ۵۸۰۰ نفر ساعت برای مدیران کنترل کیفیت آموزش و جمعا بیش از ۲۰هزار نفر ساعت  در سال گذشته انجام شده است.

ودر این مدت بیش از ۷۰۰ پروانه استاندارد صادر گردیده است .

وی گفت :از نظام مهندسی و راه و شهرسازی خواسته شده در ساخت و ساز ازحداقل شاخص ها استانداردهادر مصالح استفاده شود. واز نیمه دوم سال جاری استارت آن بصورت پایلوت در استان انجام می شود.

وی گفت : در سال گذشته ۸۴ پروانه برای واحدهای تولیدی استاندارد صادر گردیده.و حدود ۱۶۵ برنامه تمدید پروانه استاندارددر سال گذشته انجام و امسال ۳۲ پروانه تا پایان شهریورتمدیدشده است که بیشتر تمدیدها در پایان سال انجام می شود.

مدیر کل استاندارد گلستان در ادامه گفت :استاندارد گلستان جز ۵استاندارد اول کشور در نظارت در کارهای استاندارد می باشد.

وی با بیان اینکه گرفتن استاندارد اولیه و ادواری آسانسور در استان اجباری است افزود: کلیه مدیران واحدها ساختمانی نسبت به گرفتن تأییدیه ایمنی اولیه استاندارد آسانسور دراستان الزامی می باشد.

وسامانه گویا ۱۵۱۷ و ۳۰۰۰۱۵۱۷ آماده پاسخگویی به مردم در رابطه مسائل مرتبط با استاندارد می باشد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه