در سالجاری ۴۶۵ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد/سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ ارتباط با استاندارد گلستان

کدخبر:۷۳۲۷۶

البرز گلستان/مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ۴۶۵ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل دو درصد افزایش یافته است.
سید مهدی حسینی افزود: از این تعداد ۳۳۳ تأییدیه مربوط به آسانسورهایی بوده که به تازگی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند و ۱۳۲ تأییدیه نیز به صورت ادواری و برای آسانسورهایی صادر شده که پیش از این موفق به دریافت تأییدیه ایمنی اولیه شده بودند.
حسینی در ادامه خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌های دارای آسانسور به نکاتی درخصوص تأییدیه ایمنی آسانسورها شد و گفت: اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه احداث الزامی است. زیرا صدور گواهی پایانکار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌هاست.
وی با یادآوری این مطلب که تأییدیه‌های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد گفت: مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.
به گفته حسینی بیمه نامه آسانسورهایی که تأییدیه ایمنی معتبر (اولیه یا ادواری) ندارند، فاقد اعتبار حقوقی است و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.
وی تأکید کرد قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، حتماً با شرکت‌هایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان به شهروندان یادآور شد جهت اطلاع از وضعیت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند و هر گونه گزارش در خصوص آسانسورهای فاقد تأییدیه ایمنی را از طرق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ با استاندارد در میان بگذارند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه