معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:هیچ عنوان اخباری مبنی بر زنده بودن فرماندار شهرستان ترکمن و یا سایر مفقودین صحت ندارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار کرد: هیچ تغییری در آمار جان باختگان گلستانی حادثه «منا» ایجاد نشده و هرگونه خبری مبنی بر زنده بودن برخی مفقودین کذب است.

به گزارش گروه خبر البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی  استاداری گلستان، علی اصغر طهماسبی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر زنده بودن برخی مفقودین، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت ۴۹ تن از ۱۸۰۰ کاروان گلستانی در فاجعه «منا» جان باختند و اسامی آنها روی سایت سازمان حج و زیارت استان منتشر شده است.

وی افزود: به هیچ عنوان اخباری مبنی بر زنده بودن فرماندار شهرستان ترکمن و یا سایر مفقودین صحت ندارد و هرگونه خبری با محتوای زنده بودن آنان کذب است.

وی با تاکید بر اندوه فراوان خانواده های داغدار، خاطرنشان کرد: سایت ها و شبکه های خبری توجه داشته باشند با انتشار شایعات و اخبار نادرست داغ این خانواده ها را که هنوز به دیدار جان باختگان خود نائل نیامده اند، تازه می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به تعداد جان باختگان گلستانی، یادآور شد: از تمامی رسانه های مکتوب و دیجیتال و حتی کاربران فضاهای مجازی می خواهیم حتماً به انتشار اخبار مستند مبادرت ورزند و از انتشار خبرهای کذبی که موجبات التهاب در جامعه را فراهم می آورد شدیداً خودداری کنند.

لازم به ذکر است ۱۸۰۰ گلستانی در قالب ۱۳ کاروان امسال برای شرکت در مراسم حج تمتع راهی عربستان سعودی شدند که بموجب فاجعه دردناک «منا» ۴۹ نفر از آنان جان باختند.

گفتنی است، حجاج گلستانی طی ۷ پرواز از ششم تا دهم مهرماه وارد استان شدند و تعدادی از جان باختگان که لحظاتی قبل با استقبال مسئول دفتر مقام معظم رهبری و سران سه قوه وارد تهران شده اند، پس از جرای مراسم و تفکیک، راهی استان های خود می شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه