حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی در خطبه‌های نماز جمعه:راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی -نشان دهنده قدرت نرم جهان اسلام می‌باشد

کدخبر:۷۲۷۲۰
البرز گلستان/نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری اقامه گردید
وی گفت: انسان با تقوا کسی است که  علاوه بر اینکه نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد و شب زنده داری می‌کند اما هنگامی که به حرامی دسترسی پیدا می‌کند از آن پرهیز می‌کندو دامان خودش را به گناه آلوده نمی‌کند.
وی با اشاره به موضوع انفاق گفت:
یکی از مشکلات جوامع بشری به ویژه در عصر حاضر مسئله شکاف عمیق طبقاتی میان طبقه ثروتمند و فقیر است.
دین اسلام به عنوان برنامه سعادت بشر- رفع فقر و نفی هرگونه افزون طلبی را رسالت خود می‌داند لذا وضع قوانین مناسب برای ریشه کن سازی فقر در قالب انواع انفاق‌ها از یک سو و مبارزه قاطع با تکاثر و زیاده طلبی از سوی دیگر -جامعه را به سمت ایجاد توازن و توزیع عادلانه ثروت  وبهره‌مندی تمامی مردم از یک زندگی متوسط سوق می‌دهد.

امام جمعه کردکوی افزود: قرآن انفاق را نشانه ایمان راستین و نشانه تقوا و هم ردیف نماز و جهاد و شب زنده داری و استغفار سحرگاهی و گردنه آزمایش در مسیر تکامل قرار داده است.

وی در خطبه دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه آخر صفر گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی -نشان دهنده قدرت نرم جهان اسلام می‌باشد که تقویت اسلام ناب محمدی و تعالی گفتمان شیعی و تقویت فرهنگ ایثار و شجاعت و تقویت ظلم ستیزی و عدالت خواهی و جذاب‌سازی فرهنگ اسلامی و تقویت وفاق ملی و اسلامی و تقویت مناسبات میان ایران و عراق و به مثابه رسانه بین المللی بودن- از جمله کارکردهای این نرم‌افزار قدرت می‌باشد .

وی از تمام دست اندرکاران این حماسه بزرگ به ویژه دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و مردم و گروه های جهادی  تقدیر و تشکر کرد.
وی با توجه به ایام شهادت حضرت امام حسن علیه السلام  گفت: سیاست اسلامی در یک کلمه که رعایت حقوق خدا و حقوق مردم است در معنی صحیح کلمه یعنی مدیریت صحیح برای تدبیر امور جامعه است که پیامبر اسلام و امامان معصوم _علیهم السلام_با سیاست خداپسندانه جامعه را مدیریت کردند که سیاست امامان انقلاب ازاین گونه است.
وی با توجه به قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ گفت:
این قیام تیر خلاصی بر پیکره رژیم پهلوی وارد نمود و قدرت اسلام و روحانیت و مردم ایران بیش از پیش نمایان شد .
حضرت امام رحمت الله علیه ۱۷ شهریور را در شمار ایام الله نامیدند که هرگز نباید از یاد هابرود زیرا این ایام آدم سازند وملت ما را بیدار کردندکه ازبرکات وثمرات این حماسه و این انقلاب- جهانیان  استفاده های زیادی بردند و دنیا متحول شد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۵ ب.ظ

دیدگاه