حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه کردکوی درخطبه‌های نماز جمعه :مسئولین بایدبا مدیریت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند

کدخبر:۷۲۵۷۹

البرز گلستان/جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری امام جمعه شهرستان اقامه گردید

ایشان گفت: لقمه حرام در زندگی ما اثر منفی می‌گذارد

امام هادی علیه السلام فرمود  براستی که حرام افزایش نمی‌یابد و اگر افزایش یابد برکتی ندارد و اگر انفاق شود پاداشی ندارد و اگر بماند توشه‌ای به سوی آتش خواهد بود.

وی در ادامه به بیان آثار و فواید فروتنی گفت :

فروتنی در زندگی اجتماعی اصلی مهم و ستودنی است که اگر در تعامل با دیگر برادران ایمانی اجرا واحیاگردد آثاری مسرت بخش به ارمغان می‌آورد و فرد و جامعه را

از آن بهره‌مند خواهد ساخت و اگر این اصل در جامعه اسلامی فراموش و یا کمرنگ گردد پیامدهایی زیانبار رخ می‌دهد و آسیب‌های جبران ناپذیری به فرد و جامعه تحمیل می‌شود.

وی تقرب به خدا و پذیرش عمل و جلب محبت و امنیت یافتگی از خطر شیطان و فزونی علم و بزرگی و ارجمندی و سلامتی و وفور نعمت و ابهت و سازمان یافتگی امور و کمال خردورزی و پیشگیری از اجحاف و ستمگری و ریشه کن شدن فخر فروشی و گسترش ارزش‌ها را از جمله آثار و فواید تواضع و فروتنی دانست.

امام جمعه کردکوی در خطبه دوم گفت:

کسی که به تعهدات خود در برابر مردم وفا کند و با مردم صادق باشد و در حضور خدا و مردم از هر زشتی ای شرم کند

و با خانواده‌اش خوش اخلاق باشد ایمانش کامل است.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت:

جدا شدن اسلام اموی از اسلام علوی و جرات مبارزه با طاغوت و ظلم یزید و ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا سه برکت عظیم حماسه عاشورای حسینی می‌باشد.

امام جمعه کردگوی گفت :حمایت و تمجید مقام معظم رهبری و حمایت معظم له از دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دولت در مسیر خدمت رسانی درستی قرار گرفته است و سایر قوا و مردم همگی باید دست دولتمردان را برای تکمیل این چرخه خدمت به مردم بگیرند.

وی در خاتمه افزود :سیاست دائمی آمریکا برای غرب آسیا برای همیشه یک گزاره است- تولید و تقویت ناامنی و التهاب و تنش آمریکا در طول دهه‌های اخیر بر همین سیاست حرکت کرده و خواهد کرد حتی در این زمان که توجه آمریکا به شرق آسیا و چین معطوف است باز هم نگاهش را از غرب آسیا بر نخواهد داشت ولی آمریکا به خاطر اختلافات شدید داخلی و افول سیطره خارجی‌اش زمین گیر و گرفتار شده است لذا طبیعی است که غرب آسیا را ناامن کند البته این‌ها آخرین دست و پا زدن‌های آمریکاست و باید از منطقه برود و به قول امام عزیزمان آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند .

وی با اشاره به دهم شهریور ماه روز بانکداری اسلامی گفت ربا خواربا خدا و رسول خدا می‌جنگد.

روز ۱۳ شهریور روز تعاون و مشارکت و روز مردم شناسی است و مردم خوب کشورمان در این ۴۴ سال در همه عرصه‌ها حضور داشتند و خیلی خوب امتحان دادند لذا مسئولین محترم باید با مدیریت جهادی مشکلات آنان را برطرف کنند و این مردم با بصیرت و انقلابی که داریم در انتخابات اسفند ماه با حضور حداکثری و انتخاب اصلح ،حماسه بزرگ دیگری را خلق خواهند کرد.ان شاء الله.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۲ ب.ظ

دیدگاه