کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی : مدیریت مساجد باید واجد شرایط عمومی، امین ؛ توانمند، متخصص و آگاه به مقررات مربوطه باشند

البرز گلستان نشست هیئت امنا مساجد و موثرین شهرستان کردکوی با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون و رئیس امنا مساجد حوزه شهرستان کردکوی برگزار شد.
علی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی اظهار داشت از آنجاییکه در دین مبین اسلام؛ مساجد بعنوان یک سنگر و مکان مذهبی برای تمامی فعالیتهای سالم و در جهت رشد و تکامل مادی و معنوی انسانها: من جمله مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در نظر گرفته شده و مورد استفاده قرار می گیرند، فلذا به لحاظ حساسیت و خطیر بودن این اماکن؛ لازم و ضروری است اشخاصی بعنوان مدیر و امین انتخاب و منصوب گردند که هم واجد شرایط عمومی و دارای اوصاف امانت بوده و هم این اشخاص؛ توانمند، متخصص و آگاه به مقررات مربوطه باشند. امین می بایست از نقش، وظایف و عملکرد خود نسبت به عین مکان مذهبی و هم مدیریت فعالیتها، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و … آگاهی و اطلاع کامل داشته باشد.
از آنجا که قوانینی که در اینخصوص وضع و مصوب گردیدند بصورت پراکنده بوده و بدلیل فقدان تشخیص عامه؛ نیازمند تبیین، تشریح و تفسیر دارند. فلذا این جلسه با سخنرانی و افاضه امام جمعه محترم، بعنوان شروع و سرآغازی جهت آموزش گام به گام امنا برگزار گردیده و عزم و اراده بر توالی و استمرار آن خواهد بود.
همچنین بدلیل تقارن این جلسه با وفات رئیس مذهب جعفری امام جعفردصادق(ع) این مراسم متبرک به ذکر مصیبتی برای این امام هما گردید

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

دیدگاه