سردار دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان در آئین تجلیل ازخبرنگاران استان خبرداد: نهادینه شدن حس ایثارگری، تلاش و خدمت برای مردم در پلیس/خبرنگاران زمینه ساز رشد ،توسعه وارتقاءاحساس امنیت درجامعه

کدخبر:۷۲۳۸۲

به گزارش البرز گلستان / سردار “سعید دادگر” در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تقدیر از همراهی خوب اصحاب رسانه با پلیس، اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال بین پلیس، مردم و سایر دستگاه ها هستند که با آگاهی بخشی خود می توانند زمینه ساز رشد، توسعه و از همه مهمتر موجب ارتقاء احساس امنیت شوند.
فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: امروز پلیس اسلامی افتخار می کند که برای دفاع از امنیت مردم شبانه روز تلاش می کند و بهترین لحظات برای ما زمانی است که بتوانیم گره ای از مشکلات شهروندان باز کرده و آنان را خوشحال کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان های مختلفی در تامین امنیت نقش دارند، گفت: مطالبه گری از دستگاه ها در خصوص انجام وظایف محوله یکی از انتظارات پلیس از خبرنگاران است که این مهم می تواند نقش موثری در ارتقاء شاخص های امنیتی داشته باشد.
سردار دادگر با اشاره به عملکرد پلیس گلستان طی ۵ ماهه نخست سال جاری، افزود: با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پلیس، طی این مدت نتایج قابل قبولی در حوزه های مختلف ماموریتی بدست آمده است که به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد.
وی، مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا را یکی از مهم ترین اولویت های پلیس عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های هدفمند و اقدامات پلیس امنیت اقتصادی، طی این بازه زمانی، بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد داشته است ضمن اینکه ۵۴۷ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گلستان عنوان داشت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و انتظامی استان، طی این بازه زمانی وقوع انواع سرقت ۶ درصد کاهش داشته و بیش از دو هزار و ۷۸۰ سارق نیز دستگیر شده اند.
کشف بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر
فرمانده انتظامی گلستان مقابله با پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد را از مطالبات بحق مردم و مسئولان دانست و گفت: در همین راستا، طی ۵ ماهه نخست سال جاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به کشف ۴ تن و ۵۹۸ کیلو انواع مواد افیونی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می دهد.
وی با اشاره به دستگیری یک هزار و ۵۲۳ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر، تصریح کرد: پلیس در کنار اقدامات انتظامی، برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز درخصوص مبارزه با مواد مخدر در جوامع هدف برگزار می کند که اثرات مطلوبی نیز در راستای پیشگیری از اعتیاد داشته است.
سردار دادگر در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۸۹ درصد از جرایم فضای مجازی استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری، گفت: بیش از ۶۴ درصد از جرایم این حوزه مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری های اینترنتی بوده است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت فضای مجازی، تاکید کرد: فضای مجازی نباید محیطی برای جولان مجرمان سایبری و هنجارشکنان جامعه باشد لذا حضور هدفمند نیروهای ارزشی و انقلابی در این فضا از ضروریات است.
سردار دادگر با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی را نباید فقط در عرصه فعالیت های یک سازمان جست و جو کرد، گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس راه و راهور، تعداد جانباختگان حوادث رانندگی طی این بازه زمانی ۱۰ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی گلستان در پایان با بیان اینکه حس ایثارگری، تلاش و خدمت برای مردم در پلیس نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: پلیس اسلامی در مسیر تحقق آرمان های ولای انقلاب اسلامی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری “مدظله العالی”، همچون شهدا با تمام وجود در میدان حاضر بوده و برای تامین نظم و امنیت مردم مومن و وفادار استان تلاش می کند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۴ ب.ظ

دیدگاه