حجت الاسلام محسن رهامی مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در نشست خبر با اصحاب رسانه در گرگان:هرکس خارج از قانون رد صلاحیت بشود ما از شخص رهبری کمک خواهیم گرفت

به گزارش سرویس سیاسی گروه خبر البرز گلستان :حجت الاسلام محسن رهامی مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در نشست خبر با اصحاب رسانه در گرگان ضمن اشاره به حادثه منا و تسلیت به باز ماندگان این حادثه، اظهارکرد: این حادثه بهترین دلیل بر عدم کفایت عربستان در اداره امور شهر مکه و مدینه است و این اولین باری نیست که این اتفاق افتاده است .

وی در ادامه با بیان اینکه مکه و مدینه به یک دولت و ملت خاص تعلق ندارد گفت : همه کشور های مسلمان باید در اداره این شهر ها که مربوط به تمام کشور های مسلمان می شود دخیل باشند و باید تمام کشور ها پیگیری نمائیم تا اینگونه حوادث به راحتی فراموش شود.

رهامی در ادامه با اشاره به اینکه  اصلاح طلبان با دو محور وارد عرصه فعالیت انتخاباتی شده اند، افزود : اولین آن این است تا تلاش کنیم با همکاری تمام گروه ها فضای کشور را به سمت آرامش ببریم و از آن فضایی که ادامه ان منجر به حذف افراد و گروه ها می شود فاصله ایجاد نمائیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچه فضای جامعه به سمت اجتماعی و سیاسی پیش برود بهتر است و نباید فضا به سمت امنیتی شدن برود .

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ادامه با اشاره به اینکه نباید سخنرانی هایی انجام شود که به حذف افراد منجر شود ، گفت: دومین راهکار اصلاح طلبان نزدیک شدن گروه های اصلاح طلب به یکدیگر و ایجاد انسجام و اتحاد بین نیرو های اصلاح طلب است تا اختلافاتی که در سال ۸۴ پیش آمد دیگر تکرار نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قهر کردن با صندوق ها رای هیچگاه راهبرد اصلاح طلبان نبوده است ، اذعان داشت : شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در کشور ایجاد شده است که نیرو های اصلاح طلب گرد هم جمع شوند تا افرادی که رای کمتری دارند کنار بکشند و به نفع افرادی دیگر کار کنند و قهر نکنند و خانه نشین باشند.

انتخابات نباید قومی و محلی باشد

رهامی در ادامه افزود: انتخابات نباید قومی و محلی باشد و نگاه به انتخابات باید تغییر داشته باشد و منافع کلان در آن دیده شود تا به افق های بالاتری دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منافع کلان مسلمین باید اصلی و فرعی شود و تصریح کرد: پیامبر با کفار قرار داد صلح امضا کرد که در قران به عنوان فتح الفتوح از آن یاد شده است .

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ادامه تصریح کرد : مذاکره و جنگ هر یک قواعد خاص خود را دارد و چیزی کهخ در مذاکره به دست می آید قطعا در جنگ به دست نخواهد آمد و نباید این تفکر را داشت که هرکس شمشیر برداشت برای جنگ او انقلابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران باید در بالاترین سطح با رقبا مذاکره نماید و این از جهت اعتماد به نفس و منطق ماست ، گفت: هنر بزرگ روحانی این است که قطع نامه های زیر نظر بخش هفت سازمان ملل را با مذاکره خارج کرد و چون هر کشوری که قطعنامه در این بخش داشته سرنوشتش منتهی به جنگ شده است.

رهامی با بیان اینکه ورود در مذاکره تنها تصمیم دولت نبوده بلکه نظام تصمیم در این خصوص گرفته است ، اذعان داشت : علاوه بر تجهیز کردن نیروهای نظامی و داشتن سرداران جنگ ما نیاز به سرداران صلح هم داریم و نباید چیزی را که می شود با مذاکره به دست آورد از راه دیگر گرفت.

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ادامه با اشاره به اینکه ما نیاز به کسانی داریم که چیزی که در جنگ به دست نمی آید باید با مذاکره به دست بیاورند ، گفت: ایران می تواند افرادی همچون آقای خاتمی و آیت الله هاشمی و همچنین سید حسن خمینی و برخی از مراجع را به عنوان سفیران صلح به دیگر کشور ها اعزام نماید و زمینه ایجاد بنیاد بین المللی صلح را ایجاد کند.

نمی توان در مذاکره هم به دشمن فحش داد

وی با اشاره به اینکه قرار داد های صلح نیز باید به صورت ” برد ، برد” باشد هیچ کشوری مذاکره یک جانبه را که طرف مقابل در آن فقط سود داشته باشد را نمی پذیرد ، افزود: نمی توان در مذاکره هم به دشمن فحش داد و هم اهانت کرد و بعد بخواهیم مذاکره نیزانجام شود و اگر ما در صلح چیزی به دست نیاوریم قطعا در زمان جنگ با قدرت ایستادگی خواهیم کرد.

رهامی با اشاره به اینکه موقعی افرادی که منتسب به اصلاح طلبان بودن روش ها و برخورد های حذفی را با اصولگرایان معتدل می کردند سیره پذیرفته شده ما نبوده است ،تصریح کرد : در هردو جناح می تواند نیرو های تندرو و افراطی وجود داشته باشند که به اعتقاد من به عنوان دو لبه یک قیچی با هم کار می کنند و این دو لبه اعتدال و میانه روی و اصلاح طلبی را می برند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ما روشها و سیاست هایی که در جهت حذف سرمایه ها و نیرو های معتدل انقلاب هستند را تایید نمی کنیم و به سایر ذخیره خهای انقلاب قصد اهانت نداشته ایم.

دولت روحانی یک دولت معتدل است

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ادامه گفت : دولت روحانی یک دولت معتدل است و اصلاح طلبان استراتژی و منافع  آنها در جهت حمایت از این دولت است و مسائل سیاسی مسئله نسبی است و در حال حاضر جلساتی با نیرو های اصولگرای معتدل داریم .

وی ادامه داد: از تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصولگرا با هم کار کنیم گاهی ممکن است با آقای لاریجانی هم کار کنیم و در برخی نقاط نیرو ی اصلاح طلب که زمینه ندارد و متخصص نیست نباید خانه نشین بشویم و خود را کنار بکشیم تا یک نیروی افراطی را یابد و باید از یک نیروی معتدل حمایت شود.

رهامی در ادامه تصریح کرد: ما با رایزنی که شورای نگهبان داشتیم و تلاش و تاکید رهبری انقلاب فکر می کنم در صد قابل قبولی از اصلاح طلبان و معتدل در انتخابات تائید صلاحیت بشوند و تا مردم دلیلی برای رفتن پای صندوق رای داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبری انقلاب که فرمودند کسانی که نظام را قبول ندارند پای صندوق رای بروند ، گفت : معنی این حرف این است که لیست های متنوعی باید وجود داشته باشد تا مردم انگیزه حضور داشته باشند و اگر رد صلاحیت به شکلی باشد که این انگیزه وجود نداشته باشد خلاف فرمایش رعهبری و مصلحت نظام است و مردم از صندوق ها استقبال نمی کنند.

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان گفت : اصلاح طلبان قرار نیست به هر قیمتی پای صندوق های را باشند ما گفتیم همکاری خواهیم کرد و ولی باید تعامل وجود داشته باشد و این دو طرفه است و آشتی کردن ملی دو طرفه است .

وی در ادامه گفت : ما در مرکز جلساتی داریم که کف خواسته ما کجا است ما نشان دادیم می خواهیم پای صندوق های رای برویم و آشتی کردن دو طرفه است و افرادی که صلاحیت دارند و مشروح به فساد نیستند بخواهند وارد میدان بشوند هرکس خارج از قانون رد صلاحیت بشود ما از شخص رهبری کمک خواهیم گرفت ./منبع گلستان ما

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۵ ب.ظ

دیدگاه