مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خبرداد:عملیات گسترده محلول پاشی و ضدعفونی معابر و مکان های عمومی روستاهای استان

البرز گلستان نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس دستور استاندار گلستان، عملیات گسترده محلول پاشی و ضدعفونی معابر و مکان های عمومی روستاهای استان، در دهها روستای گلستان انجام شده و همچنین در حال انجام است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و با توجه به آسیب پذیری این مناطق، پس از دستور استاندار گلستان، به فوریت هماهنگی با بخشداران انجام و عملیات اجرایی برای محلول پاشی با استفاده از تمامی امکانات موجود اعم از نیروی انسانی و ماشین آلات دهیاری ها و ادوات کشاورزی صورت می گیرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان  افزود: با توجه به گستردگی روستاها و تفاوت تراکم جمعیت در مناطق متعدد روستایی استان، پیش بینی می شود طی دو روز و نیم نخست با برنامه ریزی بخشداری ها محلول پاشی و ضدعفونی در تمامی روستاها صورت پذیرد. البته به دهیاران تاکید شده ضدعفونی معابر و مکان های عمومی به صورت مستمر و تا زمان رفع خطر همه روزه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به بخشداران تاکید شده، اجرای این طرح بر اساس نقشه معابر روستا و با اولویت مناطق پرتردد انجام شده و دهیاران در اجرای طرح، سایر مکان های عمومی پرتردد و حتی در صورت نیاز منازل را در نظر داشته باشند.

نصیبی گفت: در اجرای این طرح و ساخت محلول حتما نظر کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان ها اخذ شده و در یک همگرایی مناسب، از ظرفیت نهادهای مختلف روستا در اجرا استفاده شود.

وی ادامه داد: بخشداران ملزم به برنامه ریزی، رصد و پیگیری اجرای مناسب این طرح بوده و نیاز است گزارش عملکرد روزانه ساعت ۹ هر شب جهت جمع بندی و اتخاذ تصمیم در اختیار اداره کل روستایی و شوراها استانداری قرار گیرد.

نصیبی گفت: در ایام مبارزه با شیوع بیماری کرونا، دهیاران ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های صادره و خدمات رسانی متناسب با شرایط با لحاظ بخشنامه های صادره هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به جایگاه دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها گفت: در وضعیت فعلی، اولویت کاری جلوگیری از شیوع و ریشه کن کردن این بیماری بوده و دهیاران و شوراها در کنار یکدیگر با هماهنگی بخشداری ها باید اولویت اول کاری خود را بر این مهم استوار کنند.

وی گفت: با توجه به ناپایداری هوا طی روزهای آینده، آمادگی برای کاهش خطرات بحران احتمالی نیز یک ضرورت است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۹ ب.ظ

دیدگاه