برگزاری ششمین همایش تبیین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان، در آق قلا 

کدخبر:۷۰۸۶۶

ششمین همایش تبیین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان،

در محل فرمانداری شهرستان آق قلا، با حضور بانوان فرهیخته شهرستان، برگزار گردید.

 

البرزگلستان خانم سمیه امیری،در این همایش، با اشاره به نگاه حقیرانه عصر جاهلیت و نگاه ابزاری غرب به زنان، اظهارکرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی به ارمغان آورد که یکی از آنها پرداختن به شخصیت و جایگاه بانوان در جامعه با تکیه بر معارف دینی است.

 

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی بانوان را رهبران نهضت دانست و در منظومه فکری امامین انقلاب هم در بحث شخصیت زنان از کلید واژه انسان سازی و تمدن‌سازی استفاده می‌شود که نشان از اهمیت ویژه امامین انقلاب به نقش و جایگاه بانوان دارد.

 

مسوول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دشمنان در فضای جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای نوک پیکار خود را حمله به شخصیت هویت زن مسلمان ایرانی قرار دادند، لذا می‌طلبد برای مقابله با این دسیسه‌ها با بهره‌گیری از معارف دینی و سخنان امامین انقلاب و الگو قرار دادن بانوانی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری(س) بیش از پیش جایگاه خود را بشناسیم.

 

خانم امیری گفت: امروز اگر قرار است در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن از خود دفاع کنیم در ابتدا باید جایگاه اصلی زنان در حیطه تربیت دینی و عرصه جهاد تبیین را بشناسیم، در همین رابطه سازمان تبلیغات کشور از سال ۱۴۰۰ اجرای طرح نهضت پیشرفت بانوان را در برنامه قرار داد.

 

وی بیان کرد: در همین رابطه تاکنون طرح‌های مختلفی مانند رفیقانه با رویکرد تشکیل گروه‌های دوستی دخترانه هدفمند مساله محور بین نوجوانان، حرف آورد با هدف شکست محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن ویژه دختران کم سن تا بزرگسال برای معرفی جایگاه خود و همچنین ایران ۱۴۴۰ با هدف ترسیم افق مطلوب از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای آشنایی جامعه اجرا شد اما لازم است در سال ۱۴۰۲ ظرفیت نهادهای مردمی را در فعالیت‌های نهضت پیشرفت بانوان اضافه کنیم.

 

مسوول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر لزوم شکل‌گیری جبهه هم افزا از بانوان انقلابی در این نهضت، گفت: در موضوعات فرهنگی هر کدام از دغدغه مندان این عرصه به صورت پراکنده فعالیت دارند و موازی کاری زیاد است.

 

خانم امیری تاکید کرد: برای موفقیت برنامه‌های فرهنگی نهضت پیشرفت بانوان باید جبهه هم افزا تشکیل و تمام فعالان این عرصه در هر شهر و منطقه با آگاهی از برنامه‌های یکدیگر در ذیل سنگر انقلاب تلاش کنند.

 

وی افزود: در قالب نهضت پیشرفت بانوان قرار است با ایجاد نهادهای مردمی مساله محور به عنوان ارکان نیروی انسانی، عملیات‌های راهبردی در تمامی شهرستان‌های استان گلستان برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی اولویت دار اجرا شود.

 

نهضت پیشرفت بانوان در نظر دارد تا گفتمان جدید و عرصه های کنشگری جدید شکل دهد . در فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان اصل حرکت بر دوش ظرفیت مردمی است و تلاش خواهیم کرد گفتمان سازی و حرکت اجتماعی بانوان فراهم شود .

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۷ ب.ظ

دیدگاه