رییس کمیته داوران فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور’تلاش فدراسیون برای همگانی نمودن ورزش ملی و آیینی در سطح کشور قابل توجه است.

کدخبر، :۶۹۶۹۶

البرز گلستان  نقل از ایرنارییس کمیته داوران فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ضمن دفاع از عملکرد رئیس این فدراسیون گفت: تلاش فدراسیون برای همگانی نمودن ورزش ملی و آیینی در سطح کشور قابل توجه است.

 

محمد ابراهیم امامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص حاشیه‌های پیرامون فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اظهار کرد: در بخش تخصصی داوری کشتی پهلوانی خوشبختانه از زمانی که در این فدراسیون مسئولیت کمیته داوران را پذیرفتم با همکاری فدراسیون بدون هیچ دغدغه‌ای در جهت ارتقای سطح فنی داوری کشتی پهلوانی توانسته‌ایم گام‌های موثری برداریم، کلاس‌های مختلف آموزشی از جمله کلاس استاژ درجه سه ملی داوری را برگزار کردیم و حتی در ایام کرونا کلاس‌های دانش‌افزایی و تخصصی در زمینه داوری کشتی پهلوانی به صورت وبینار برگزار شد.

 

وی بیان کرد: از دیگر کارهای ارزشمند این فدراسیون میزبانی و برگزاری کلاس‌های بین‌المللی داوری کشتی پهلوانی با حضور شرکت کنندگانی از بین داوران ایران و داوطلبین خارجی با همکاری فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بود.

 

امامی گفت: رقابت‌های کشتی پهلوانی ایران برای اهدای بازوبند پهلوانی به صورت باشکوه برگزار شد و بازوبند پهلوانی با حضور مسئولان عالی رتبه کشور به پهلوان ایران اهدا شد. برنامه‌های آینده داوری کشتی پهلوانی به این صورت است که کلاس‌های متعددی در دستور کار قرار دارد از جمله برگزاری کلاس استاژ داوری درجه سه ملی، برگزاری وبینارهای آموزشی و دانش‌افزایی و برگزاری کلاس ارتقای درجه داوری، ضمنا مقرر است از داوران بین‌المللی و ملی در سطح کشور در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: کشتی پهلوانی بخش مهمی از فرهنگ پهلوانی است و به عبارتی می‌توانم بگویم این رشته الگوی فرهنگ معنوی ورزش ایران است و نامدارانی که همواره نام آنها به عنوان سمبل پهلوانی در جامعه یاد می‌شود، مانند پوریای ولی، جهان پهلوان غلامرضا تختی، شهید پهلوان ابراهیم هادی و دیگر پهلوانان نامی، از ورزش ملی ما یعنی کشتی هستند. معتقدم ورزش نقش مهمی در فرهنگ‌سازی هر جامعه‌ای دارد و فدارسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گام‌های موثری در این خصوص برداشته است و تلاش این فدراسیون برای همگانی نمودن ورزش ملی و آیینی در سطح کشور قابل توجه است.

 

فعالیت و اقدامات مهرعلی باران چشمه از دیگر موضوعات مورد بحث امامی بود. وی در این خصوص گفت: با توجه به سوابق مدیریتی و تجریبات باران‌چشمه، اتفاقات مهمی در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی رخ داده است. او در حوزه ورزش چه زمانی که رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح ایران بود و چه اکنون که چند سالی است مسئولیت این فدراسیون را به عهده گرفته و یا عضویت وی در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی کشور که بر اساس شایستگی از سوی رییس جمهور انتخاب شده است با تجربیات بدست آمده توانسته با رایزنی منطقی رویدادهای مهم ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را به بهترین شکل انجام دهد و از طریق رسانه ملی با پخش زنده، رویدادها به سمع و نظر اقشار مختلف جامعه برسد که این امر باعث جذب حامیان مالی قابل توجهی خواهد شد تا اسپانسرها با میل و رغبت بیشتری به سمت این ورزش ملی و سنتی روی بیاورند.

 

داور افتخاری اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: برگزاری رویداد بین‌المللی کشتی پهلوانی در کشور همچنین حضور تیم ملی کشتی پهلوانی ایران در رقابت‌های بین‌المللی خارج از کشور از جمله کارهای ارزنده این فدراسیون است. در بخش تخصصی کشتی پهلوانی حضور با تجربه‌ای همچون رشید لمیر هستیم. همکاری صمیمی ۲ فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با فدراسیون کشتی، عاملی دیگر در جهت رشد کشتی پهلوانی در کشور خواهد بود.

 

امامی گفت: از دیگر اقدامات فدراسیون در گسترش ورزش پهلوانی در کشور طی سال‌های گذشته می‌توان به امضا تفاهم‌نامه با وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارت خانه و همچنین تفاهم نامه با معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری طرح شهید طوقانی با موضوع اجرای ورزش باستانی با رویکرد تربیتی در مراسم صبحگاهی مدارس اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: بازنگری آیین‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف از دیگر کارهای فدراسیون بود. انتشار مجله تخصصی فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و توجه ویژه این فدراسیون به آیین گلریزان که رسم دیرینه جوانمردان می‌باشد گوشه‌ای از فعالیت‌های فدراسیون است.

 

چندی پیش تعدای از روسای کمیته‌های مختلف فدراسیون در انتقاد به عملکرد فدراسیون از سمت خود استعفا کردند.

 

حسین نجار رییس کمیته داوران، علیرضا صغیر رییس کمیته مربیان و سیدحمیدرضا ترابی رییس کمیته آموزش از سمت خود در فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای استعفا کردند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۰ ق.ظ

دیدگاه