نگاهی به زندگینامه و وصیتنامه پرفرازشهید ماه خدا قنبرعلی شهاب الدین ( گلستان ، کردکوی)شهید:پیروزی با کسانی است که مخلصانه در راه خدا کار می کنند

کدخبر:۶۹۳۷۰

زندگینامه شهدا و وصیتنامه آنان پس از گدشت سالها هنوز بعنوان چراغ راه مردم و مسئولین  می باشد و الان مشخص می شود که آنان چه چیزهای را از زمان خود درک می کردند که ما آنرا متوجه نمی شدیم یکی از این شهدا شهید قنبرعلی شهاب الدین از شهدای خوشنام و اخلاق مادر گلستانی از شهرستان کردکوی بوده است که با بازخوانی مجدد وصیتنامه و زندگینامه این شهیدبتوانیم رهروی برای آن شهید بزرگوار که در ماه مبا ک رمضان به لقا الله پیوست باشیم .

وصیت نامه شهید:

نام و نام خانوادگی: قنبر علی شهاب الدین
نام پدر : حیدر
تاریخ تولد : ۱۳۴۱

محل تولد : کردکوی
شماره شناسنامه : _
تصحیلات : متوسطه

نام عملیات : رمضان
عضویت : بسیج
شغل : محصل

تاریخ شهادت : ۲۵/۴/۱۳۶۱
محل شهادت : شلمچه
مسئولیت : رزمنده

بسم الله الرحمن الرحیم
جنگ بر شما ناگوار است و چه بسیار چیزهایی که در دل نظر شما مکروه و ناپسند است و در واقع برایتان مفید و سودمند می باشد . وظیفه هر مسلمان است برای بارور شدن به خون احتیاج دارد و خون من شاید هدیه ای باشد به امام زمان که امیدوارم این هدیه مورد قبول امام زمان قرار گیرد . خدایا ما را که در این راه راست هدایت کردی کمکمان کن و ما منتظریم منتظر شهادت که شهادت بلندترین مقام انسانیت است و ما این لیاقت را نداریم . خدایا خودت می دانی که ما به خاطر دین تو به قیام بر خاستیم پس کمکمان کن و در این راه اگر جانمان را داده ایم مسئله ای نیست و فقط اماممان را حفظ کن و به مسلمین کمک کن تا دین تو را در روی زمین پیاده کنند . خدایا کمکمان کن از این دنیای زشتی و پلیدی که جایگاه امتحان است یار ما باشی چون هنگامی که زنده بودم دین تو را یاری کردم و ما را از مخلصان راهت قرار بده و ناخالصیها را از ما دور کن من هنگامی که زنده بودم نتوانستم به اسلام و مسلمین کمک کنم . امیدوارم که با مرگم بتوانم خدمتی کرده باشم . پدرم و مادرم مقدار پولی که از سپاه می گیرم را مقداری خرج نماز و روزه من بدهید و اگر هم باقی ماند به جنگ زدگان بدهید . پدر و مادرم شما حالا سربلند هستید چون شما شهید داده اید و سهمی در این انقلاب دارید . می دانم خوشحال خواهید بود و غم در شما رخنه نخواهد کرد شما باید خوشحال باشید . فرزند شما به آرزوی یک ساله خود رسید و تا آخرین لحظه به امام و اسلام وفادار بود و این باعث افتخار تمامی خانواده هاست که در این راه شهید می دهند و هنگامی که شهید شدم اگر جسد من نیامد ناراحت نباشید چون مقام من در پیش خداوند متعال بیشتر است به برادران و دوستان خود می گویم راهم را یعنی راه تمامی شهیدان را ادامه دهند در این راه مستحکم باشید که پیروزی با کسانی است که

مخلصانه در راه خدا کار می کنند نه با کسانی که با هوی و هوس و مقام پرستی می خواهند انقلاب را به انحراف بکشانند .
در پایان خداوند به مسلمین عزت و شرف و به امامان طول عمر تا انقلاب مهدی (عج) عطا فرماید تا اسلام در سراسر گیتی پیاده شود .

به امید پیروزی حق بر باطل
والسلام

زندگینامه شهید:

شهید قنبرعلی شهاب الدین در مردادماه سال ۱۳۴۱، در شهرستان شهمیرزاد و در خانواده ای متدین دیده جهان گشود. پدرش حیدر و مادرش زینب نام داشت.

وی تحصیلات خود را از اول دبستان تا اول دبیرستان در شهرستان کردکوی و پایه ی دوم و سوم را در دبیرستان اندیشه گرگان گذراندند. ایشان به تحصیل و مطالعه بسیار علاقه داشتند و کتاب های پایه چهارم دبیرستان را با خود به جبهه برده تا در آنجا ضمن دفاع از مملکت، از تحصیلات خود باز نماند.

ایشان قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات ها و مبارزه با منافقین پیش قدم بودند و در پخش نوارها و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) نقش موثری در شهرستان داشتند و همواره هم سن و سالان خود را به این راه دعوت می نمودند.

شروع فعالیت های شهید از عضویت در پایگاه بسیج امام رضا (ع) شهرستان کردکوی بود که ایشان در آنجا کلاس های عقیدتی و فرهنگی را برگزار و رهبری می نمودند. هم چنین در جلسات قرآن و ادعیه به صورت منظم شرکت داشتند و به خواندن نماز شب اهتمام ویژه ای داشتند.

از خصوصیات بارز ایشان بخشندگی، ایثار و فداکاری، حجب و حیا، صداقت و احترام به والدین بوده است.

شهید قنبرعلی شهاب الدین توجه جدی نسبت به تهیدستان و فقرا به خصوص همسایگان خود داشته که تا قبل از شهادتشان کسی از کمک ها و دستگیری های مخفیانه ی ایشان اطلاعی نداشته است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه