فرمانده انتظامی شهرستان گرگان ازلزوم هوشیاری شهروندان در پیشگیری از سرقت های نوروزی خبر داد

کدخبر:۶۸۸۰۳

البرز گلستان انتظامی شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: پاسداران نظم و امنیت در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و ایستگاه‌های نوروزی همگام با سایر کارکنان پلیس‌های تخصصی تلاش می‌کنند تا شرایطی فراهم کنند که مردم ایران اسلامی در سایه چتر مستحکم امنیت از آغاز تا پایان تعطیلات نوروزی سفری ایمن و بدون دغدغه خاطر داشته باشند.
وی با اشاره بر لزوم هوشیاری مردم برای دوام و بقا بخشیدن به نشاط بهاری، افزود: توصیه‌های کارشناسی پلیس که برای هم‌وطنان عزیز اطلاع رسانی می‌شود صرفاً برای بالا بردن امنیت فردی و عمومی خود آنها در طول تعطیلات است که به دلیل شرایط ویژه این بازه زمانی نسبت به دیگر روزهای سال، توجه به این توصیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می‌تواند راهگشا و یاری دهنده باشد.
سرهنگ تجری تصریح کرد: لازم است شهروندان عزیز همسایگان امین را از برنامه خود در تعطیلات از جمله مدت زمان و مقصد سفر آگاه کرده و کلید منزل را نیز در اختیار معتمدترین فرد قرار دهند تا در غیبت صاحبخانه به ساختمان رسیدگی کنند، همچنین اگر در نبود صاحب خانه قرار بر ماندن اقوام یا دوستان در منزل است، بازهم لازم است که همسایگان خود را در جریان قرار داده و اقوام و دوستان خود را به آنها معرفی کنند.
وی خطاب به شهروندان افزود: پیش از خروج از منزل نیز از قفل بودن تمام درب‌ها و پنجره‌ها مطمئن شده و هرگز پرده‌ها را کاملاً نبندید، چرا که این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به‌نظر رسیده و نشانگر خالی بودن منزل خواهد بود.
سرهنگ تجری تاکید کرد: روشن گذاشتن رادیو در خانه با صدای کافی که فقط از پشت درب شنیده شود و نصب چراغ‌های تایمردار که در ساعات مختلف روز و شب به صورت متناوب روشن و خاموش شوند نیز می‌تواند مفید باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرگان در مورد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت، اظهار داشت: تجربه نشانگر این است که سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی می‌نشینند که صاحبان آنها در کمال خونسردی بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در مکانی غیر مطمئن پارک می‌کنند لذا سارقان از این فرصت استفاده کرده و باشگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می‌کنند.
وی افزود: اغلب سرقت‌ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت می‌باشند، هرچه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهدیافت.
سرهنگ تجری تاکید کرد: شهروندان عزیز از رها کردن وسایل حمل و نقل موتوری در راه ورودی پارکینگ منزل به جد پرهیز کرده و به جای این کار از همسایگان خود بخواهند تا خودرو را در مقابل درب پارک کنند تا از تردد افراد ناشناس جلوگیری شود.
انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۸ ب.ظ

دیدگاه