معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در جلسه کا رگروه اشتغال : ما اشتغال مولد پایدار بر اساس بازار هدف می خواهیم

به گزارش گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان امروز با حضور مرگدری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری  گلستان عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه اموراجتماعی و بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران اجرائی استان در سالن اجتماعات شماره ۲ استانداری برگزار گردید.

مهندس مرگدری در این نشست در ابتدا اظهار داشت: نگاه دولت رویکرد به بخش های غیر دولتی می باشد وتجارب تلخ گذشته در خصوص اشتغال نباید تکرار شود چرا که طی سال ها با ارائه طرح های بدون کارشناسی و یا بدون بازار هدف منابع و اعتبارات زیادی در استان هدر رفت و شغل پایداری هم ایجاد نشد.

مهندس مرگدری سپس افزود : پول اندک این مملکت باید صرف اشتغال مولد و پایدار و بازار هدف شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد و توسعه فعالیت های خرد و خانگی از طریق وزارت تعاون مصوبه ای گرفته شده است که بانک ها باید در این زمینه مساعدت کامل را داشته باشند.

مرگدری تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح کارورزی باید اطلاع رسانی مجددی را به واحدهای تولیدی و دستگاه ها داشته باشیم تا بتوانند ظرفیت خود را در این زمینه اعلام کنند و تلاش شود فرهنگ دانش بنیان در کشور و استان نهادینه شود.

وی در رابطه با ابلاغ ۷۲ میلیارد ریال اعتبار از بانک مرکزی به سه بانک ملی، ملت و صادرات استان گفت: این مبلغ هنوز توسط این سه بانک تایید نشده است و بانک ها تا روز دوشنبه هفته آینده باید تکلیف پرداخت این اعتبارات را مشخص کنند.

مرگدری تصریح کرد: راستی آزمایی مصوبات کارگروه اشتغال استان در سال ۹۳ اعتبارات لازم را دارد و این راستی آزمایی هر چه زودتر انجام شود تا نتایج آن بررسی شود.

وی در رابطه با اجرای ماده ۳۰ مشاغل خانگی برای تخصیص فضا از سوی شهرداری ها برای عرضه محصولات این گروه گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با شهرداری ها صورت گرفته است ولی باید ضوابط و مقررات قانونی این کار احصا شود تا این مصوبه اجرایی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای گلستان در ادامه همکاری بیشتر بانک ها با مجموعه اقتصادی، تولیدی و تعاونی و کشاورزی استان را خواستار شد و گفت: منابعی که توسط بانک مرکزی به استان اختصاص می یابد باید توسط بانک ها پرداخت شود و در غیر این صورت استان همچنان در مدار توسعه قرار نخواهد گرفت.

 وی همچنین افزود: ما اشتغال مولد می خواهیم ما آمار نمی خواهیم ما اشتغال مولد و پایدار می خواهیم

وی تصریح کرد: منابع محدود کشور را ببریم جاهای که نیاز دارد واشتغال مولد پایدار و بر اساس بازار هدف باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۴ ب.ظ

دیدگاه