میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان از آغار طرح راهداری تابستانی از یک تیرماه در گلستان تا ۳۱ شهریور ماه خبرداد

به گزارش البرز گلستان مهندس  مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح راهداری تابستانی از یک تیرماه در گلستان آغاز می شود و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۱۲۴ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک برای استقبال از مسافران تابستانی آماده سازی شده است.

وی افزود: ۴۳ اکیپ راهداری و ۹ اکیپ امدادی و تعمیراتی با ۳۰۰ نفر از راهداران در محورهای مواصلاتی استان به مسافران خدمات رسانی می کنند.

میقانی با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه و حساس جاده‌ای استان به‌صورت شبانه روزی توسط ۱۷ دستگاه دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راههای استان رصد می‌شود، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای موفق طرح راهداری تابستانی و در شرایط بحرانی آماده شده است.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راه در اجرای طرح راهداری تابستانی تاکید و اظهار کرد: پیام‌های ایمنی و هشداری توسط پنج تابلوی VMS محورهای پر تردد استان ارائه می‌شود و ۳۶ گشت راهداری هم در محورهای مواصلاتی نظارت لازم را خواهند داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان تجدید و احیاء خط کشی راه‌ها در محورهای منتهی به مناطق گردشگری و پر تردد را از مهم‌ترین اقدامات آماده سازی جاده‌های استان برای استقبال از مسافران تابستانی برشمرد.
میقانی با بیان اینکه گشت‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان حضور شبانه روزی دارند، تصریح کرد: نقاط پرحادثه در جاده‌های استان با نصب تابلو و علائم ایمنی آشکار سازی شده و تابلوهای مسیرنما و خطرنما و اجرای شیارهای لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

وی به ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و ورودی شهرها و شستشوی تابلو و گاردریل‌ها در محورهای اصلی، فرعی و روستایی به طول حدود سه هزار کیلومتر در استان گلستان اشاره کرد و افزود: نگهداری و برقراری روشنایی در محورهای مواصلاتی استان و لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت در محورهای پرتردد استان را از دیگر اقدامات راهداری اجرا شده در جهت افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای است.

وی ادامه داد: تلفن گویای ۱۴۱ با به روز رسانی هر چهار ساعت یکبار از وضعیت راه‌های استان آماده پاسخگویی به هموطنان است./مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه